Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Optymalizacja strategii marketingowej - sposób na kryzys

Jak wynika z raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), prawie połowa firm postanowiła ograniczać koszty. Tymczasem alternatywą dla polskiego biznesu jest zwiększanie ROIM - zwrotu z inwestycji w marketing. W czasach kryzysu to marketing może decydować o sukcesie firmy.

Kryzys to nie tylko czas na restrykcje i cięcia. To moment na przeanalizowanie swojej dotychczasowej strategii biznesowej i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań.

Dużym wyzwaniem dla przedsiębiorstw jest przede wszystkim takie prowadzenie działań marketingowych, aby zwiększać zwrot z inwestycji w marketing i generować oszczędności tam, gdzie nie zagraża to celowi kluczowemu - czyli wzrostowi sprzedaży. Drastyczne zmiany można ograniczyć, a nawet im zapobiec, dzięki optymalizacji strategii marketingowej i inwestycji w nowoczesne technologie zwiększające ROIM. Rozwiązania służące do Zarządzania Zasobami Marketingowymi (MRM), oferowane przez firmę BrandMaker, umożliwiają optymalizację działań z zakresu zarządzania informacjami oraz realizacji procesów marketingowych.

BrandMaker oferuje rozwiązania dostosowane do specyficznych potrzeb firmy. Ich wdrożenie prowadzi do ograniczenia kosztów, lepszej i bardziej wydajnej komunikacji między pracownikami oraz do osiągania lepszych wyników. Narzędzia BrandMaker umożliwiają kompleksową optymalizację działań marketingowych - od analizy sytuacji wyjściowej, przez planowanie strategii, kreowanie, rozwój i dystrybucję materiałów oraz kampanii, aż po raportowanie i kontrolę wyników. Uniwersalność rozwiązań BrandMaker sprawdza się w optymalizacji różnorodnych zakresów działań.

Przykładowo, w branży reklamowej, BrandMaker Media Hub umożliwia łatwą rezerwację serwisów mediowych i zamawianie przestrzeni reklamowych u różnych wydawców. Jednak dla dużej firmy farmaceutycznej, istotne będzie stworzenie Systemu Zarządzania Marką (BMS), który dzięki działaniu w chmurze połączy wszystkie informacje o marce w jednym miejscu i zapewni spójną, klarowną komunikację między oddziałami w różnych krajach.

- Wśród produktów BrandMakera posiadamy spójne i kompletne rozwiązania end-to-enddla wielu branż, wspierające optymalizację działań marketingowych - od planowania strategii, przez logistykę w reklamie, aż do analizy i raportów - mówi Timm Brocks, Managing Director polskiego oddziału BrandMaker. - Równocześnie nasi Klienci mogą wybrać poszczególne moduły, które z ich punktu widzenia są najważniejsze dla prowadzonego przez nich biznesu - dodaje.

Korzyści wynikające z wdrożenia MRM od BrandMaker to między innymi możliwość szybszego rozwoju i realizacji nowych kampanii. Oszczędność czasu poświęcanego przez pracowników działu marketingu na rutynowe czynności, który mogą wykorzystać na tworzenie strategii i kreatywnych kampanii. To także ograniczenie kosztów marketingowych dzięki szybkiemu wdrażaniu nowych technik i standardów przy zachowaniu najwyższej jakości, spójności i efektywności. Niezwykle cenne jest także poprawienie komunikacji na wszystkich szczeblach łańcucha procesów marketingowych. Prowadzi to do ograniczenia błędów, wynikających z pomyłek popełnianych przez pracowników podczas przekazywania informacji między działami - do systemu wystarczy wprowadzić dane raz, by każdy miał do nich dostęp. A sprawny przepływ informacji to w naszych czasach podstawa funkcjonowania firm.