Nowy wizerunek TNS OBOP

  • Daniel Cieślak,

Firma Taylor Nelson Sofres poinformowała, że od 24 kwietnia wszystkie jej działania w 53 krajach połączy wspólna marka. Nazwę Taylor Nelson Sofres od dziś zastępuje skrót TNS, znika także dotyczasowe, czerwno-niebieskie logo. W większości krajów, w których działa firma znikną również nazwy lokalnych firm badawczych - jednym z niewielu wyjątków będzie Polska, w której w użyciu pozostanie nazwa TNS OBOP.

Jak tłumaczą przedstawiciele firmy, posunięcie to odzwierciedla zmiany zachodzące na międzynardowym rynku badań oraz sposób, w jaki firmy używają obecnie informacji marketingowej. Zmiana marki ma także ujednolicić wizerunek TNS na świecie. Utrzymany ma zostać podział na sektory badawcze - z tym, że po zmianie marki sektory nie będą już elemenetem logo TNS.

"Ta zmiana to coś więcej niż jedynie zmiana loga i nazwy; operacja ta odzwierciedla nowy sposób myślenia o tym, co możemy zaoferować naszym klientom i jak będziemy z nimi pracować. Przedstawianie danych statystycznych już nie wystarcza, coraz częściej występujemy bowiem w roli konsultantów do spraw informacji rynkowej. Naszym zadaniem jest zrozumieć problem klienta i doradzić mu w jego rozwiązaniu. Chcemy im oferować pogłębione analizy i strategiczne doradztwo biznesowe. W ten sposób przekroczymy granice tradycyjnej definicji firmy badawczej, która kończy obsługę na dostarczaniu raportu z badań. Zgodnie z nowym sloganem TNS mamy stać się szóstym zmysłem w biznesie." mówi Andrzej Olszewski, prezes TNS OBOP.

Jak powiedział nam Mateusz Galica, Marketing Director TNS OBOP, zmiana nazwy firmy to kolejny etap prowadzonego przez TNS OBOP dostosowywania oferty i struktury do wymogów rynku. "Dziś w 53 krajach swiata firmy sieci zmieniają nazwę na TNS (z małymi wyjątkami, jak TNS OBOP czy TNS NIPO w Holandii). Dla nas to pierwszy etap nowego pozycjonowania. Drugi - ostateczne zakończenie zmian wewnętrznych i wdrożenie w życie ostatecznych standardów pracy - zakończy się jeszcze przed jesienią." mówi Mariusz Galica.