Nowy target PWR: internauci po 50-tym roku życia

  • Artur Małek,

Ruszył nowy portal społecznościowy Przedsiębiorstwa Wydawniczego Rzeczpospolita (PWR), który kierowany jest do osób w wieku 45-65. Misją portalu Plus50.pl jest przybliżenie i pokazanie pokolenia osób dojrzałych, pomoc i przeciwdziałanie ich dyskryminacji ze względu na wiek i płeć.

Z badań przeprowadzonych przez agencję Inquiery wynika, że polskie społeczeństwo starzeje się w zawrotnym tempie, najszybciej przybywa osób powyżej 65. roku życia, kolejne firmy zastanawiają się więc jak uczynić swe produkty atrakcyjnymi dla seniorów.

Na ten dosyć niepokojący trend postanowiło zareagować PWR. Plus50.pl - jest z jednej strony portalem informacyjnym (wiadomości z dziedziny prawa i ustawodawstwa, ZUS, prawa emerytalnego, spadkowego, porady z dziedziny psychologii, zdrowia), ale też, jak zapewniają autorzy, miejscem gdzie można znaleźć pracę i osobę do towarzystwa.

Docelowo do końca 2009 roku właściciele Plus50.pl zakładają ok. 700 tys. odsłon

Plus50.pl

miesięcznie. Autorem strony jest firma Infinitivalley. Poza portalem www.plus50 spółka PWR przygotowuje także portal www.zamiastem.pl.

Pod koniec 2008 r. PWR uruchomiło inny wortal - Alterpraca.pl. Serwis zawiera informacje o rodzajach alternatywnych form zatrudnienia, możliwościach i przykładach ich zastosowania, a także o korzyściach i zagrożeniach związanych z alterpracą.

Alterpraca.pl

Do tej pory nie było jednego miejsca w sieci, gdzie skupione były informacje o alternatywnych formach zatrudnienia. Wortal www.alterpraca.pl wypełnia tę lukę - mówi Daniel Prędkopowicz, dyrektor Pionu Edukacji i Szkoleń PWR SA i koordynator projektu AlterPraca.pl - docelowo planujemy na stronie zamieścić forum oraz giełdę pracy, gdzie pracownicy i pracodawcy będą mogli zamieszczać swoje oferty dotyczące pracy alternatywnej.



Do lipca 1996 r. PPW "Rzeczpospolita" posiadało 51 proc udziałów w Presspublice Sp. z o.o., wydawcy ogólnopolskiego dziennika "Rzeczpospolita", zajmującego znaczącą pozycję na rynku prasowym. Obecnie wydawnictwo posiada 48,99 proc. udziałów w spółce Presspublica Sp. z o.o.