Nowy target PWR: internauci po 50-tym roku życia
- Artur Małek,
- 03.02.2009, godz. 10:58
Ruszył nowy portal społecznościowy Przedsiębiorstwa Wydawniczego Rzeczpospolita (PWR), który kierowany jest do osób w wieku 45-65. Misją portalu Plus50.pl jest przybliżenie i pokazanie pokolenia osób dojrzałych, pomoc i przeciwdziałanie ich dyskryminacji ze względu na wiek i płeć.
Z badań przeprowadzonych przez agencję Inquiery wynika, że polskie społeczeństwo starzeje się w zawrotnym tempie, najszybciej przybywa osób powyżej 65. roku życia, kolejne firmy zastanawiają się więc jak uczynić swe produkty atrakcyjnymi dla seniorów.
Na ten dosyć niepokojący trend postanowiło zareagować PWR. Plus50.pl - jest z jednej strony portalem informacyjnym (wiadomości z dziedziny prawa i ustawodawstwa, ZUS, prawa emerytalnego, spadkowego, porady z dziedziny psychologii, zdrowia), ale też, jak zapewniają autorzy, miejscem gdzie można znaleźć pracę i osobę do towarzystwa.
Docelowo do końca 2009 roku właściciele Plus50.pl zakładają ok. 700 tys. odsłon
Plus50.pl
Pod koniec 2008 r. PWR uruchomiło inny wortal - Alterpraca.pl. Serwis zawiera informacje o rodzajach alternatywnych form zatrudnienia, możliwościach i przykładach ich zastosowania, a także o korzyściach i zagrożeniach związanych z alterpracą.
Alterpraca.pl
Do lipca 1996 r. PPW "Rzeczpospolita" posiadało 51 proc udziałów w Presspublice Sp. z o.o., wydawcy ogólnopolskiego dziennika "Rzeczpospolita", zajmującego znaczącą pozycję na rynku prasowym. Obecnie wydawnictwo posiada 48,99 proc. udziałów w spółce Presspublica Sp. z o.o.