Net Track: 7,2 mln internautów w Polsce
- Anna Meller,
- 03.06.2004, godz. 11:47
Z badania przeprowadzonego przez SMG/KRC wynika, że od marca do kwietnia br. w Polsce przybyło ok. 200 tys. użytkowników Sieci. W porównaniu z lutym br. dwa miesiące temu zanotowaliśmy przyrost o pół miliona internautów. Polacy najczęściej korzystają z Sieci w domu. Niewielkie zmiany zanotowano w zestawieniu najczęściej odwiedzanych miejsc w Internecie.
W Polsce 23,9% osób powyżej 15 roku życia korzystało w kwietniu br. z Internetu. Oznacza to wzrost o 2,1% od stycznia 2004 roku. Na początku tego roku 6,55 mln Polaków deklarowało, że używa Sieci. Natomiast dwa miesiące temu już 7,2 mln obywateli złożyło taką deklarację. Dla porównania w 2003 roku w Polsce było o ponad milion mniej internautów (6,18 mln).
Polacy najczęściej korzystają z Sieci w domu (ponad połowa badanych złożyła takie deklaracje). W porównaniu z marcowymi wynikami badania o niecały 1% wzrosła liczba osób suflujących w zaciszu domowym. Niewiele spadł za to odsetek internautów, którzy łączą się z Siecią w pracy (stanowią oni wciąż jedną czwartą badanych). O niecały 1% zwiększyła się liczba osób korzystających z Internetu w szkole bądź na uczelni.
Ponad jedna trzecia polskich internautów korzysta z Sieci codziennie lub prawie codziennie (wzrost o 1,45% w porównaniu z danymi za marzec br.). Ponad 28% użytkowników deklaruje, że używa Internetu kilka razy w tygodniu. W zestawieniu kwietniowym zmalała liczba osób korzystających z Sieci rzadziej niż raz na miesiąc.
Jakie miejsca w Sieci najczęściej odwiedzają Polacy? Pierwszą pozycję zajmuje Onet.pl - ponad 75% ankietowanych wskazało ten portal jako cel swoich internetowych poszukiwań. Drugie miejsce przypadło Wirtualnej Polsce z wynikiem ponad 63%. Zarówno przyrost odwiedzalności Onetu jak i WP nie zwiększył się znacząco w kwietniu. Większy skok odnotowała Interia - o 3% zwiększyła się liczba osób, które deklarują, że oglądają portal (ogółem 46% w kwietniu). Dwa miesiące temu Google pokonało Gadu Gadu, zajmując czwarte miejsce. Allegro po raz kolejny znalazło się na 6 pozycji, notując w kwietniu wzrost o 2%. Wzrost miała również Gazeta.pl (7 miejsce, o ponad 1%). Komputer Świat utrzymał 9 miejsce. Natomiast zmiany dotyczyły ostatniej pozycji w rankingu. RMF spadł z tego miejsca, a zajęła je witryna Newsweeka.
Badanie zostało przeprowadzone przez SMG/KRC na próbie ponad 2 tys. przypadków.
Więcej na temat marcowego badania:
http://www.internetstandard.pl/news/66090.html