Naspers znowu inwestuje w e-commerce
- Artur Małek,
- 29.09.2009, godz. 15:19
Koncern Naspers nabył większościowy udział w brazylijskiej grupie BuscaPé działającej w branży e-commerce. Jak zdradził CEO grupy, przyszła współpraca między BuscaPé a Allegro jest prawdopodobna.
Południowo afrykański gigant mediowy Naspers nabył w grupie BuscaPé udziały za sumę 342 mln dol.
Flagowy produkt brazylijskiej grupy to Buscape.com - porównywarka cen, świadcząca swoje usługi na ok. 100 serwisach internetowych w Ameryce Łacińskiej. Buscape.com współpracuje z takimi partnerami jak Microsoft, Globo czy Abril. Buscape.com było też pierwszym serwisem, od którego grupa rozpoczęła swoją działalność w sieci.
Oprócz porównywarki cen, do BuscaPé należy także darmowy serwis z drobnymi ogłoszeniami QueBarato, sieć afiliacyjna Lomadee, system płatności elektronicznych Pagamento Digital czy firma zajmująca się analizami rynku e-commerce eBit.
Naspers już wcześniej zainwestował w dwa przedsięwzięcia na południowo-amerykańskim rynku. Są to Abril i Compera nTime.
Antonie Roux, stojący na czele skrzydła internetowego koncernu Naspers, powiedział, że "BuscaPé to szybko rozwijający się biznes, mieszczący się w ramach naszych zainteresowań e-commerce. Jest to zdywersyfikowana platforma handlowa, z całym spektrum różnych modeli biznesowych, obecna na najważniejszych rynkach Ameryki Łacińskiej".
Buscape.com
Według Naspers, e-commerce jest jedną z najciekawszych stref internetu. Poprzez przejęcie Tradus (właściciela Allegro), Naspers zbudował istotne zaplecze na tym polu. Według Romero Rodriguesa, CEO BuscaPé, przyszła współpraca pomiędzy BuscaPé i Allegro jest prawdopodobna.
"Doświadczenie jakie Naspers posiadł przejmując Allegro, może przyczynić się do rozwoju BuscaPé" - powiedział Romero Rodrigues.
W 2008 r. Naspers zapłacił za największy polski serwis aukcyjny ok. 1 mld funtów, czyli 1,5 mld euro.