Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Największe polskie e-spożywczaki

Największym polskim sklepem internetowym z artykułami spożywczymi jest E-piotripawel.pl, którego przychody netto w 2008 r. wyniosły 15 mln zł, a przeciętna wartość zamówienia netto to 237 zł.

Spożywcze sklepy internetowe to wciąż niewielki procent całego krajobrazu polskiego e-handlu. Stanowiły one tylko 2 proc. z ponad 7 tys. sklepów, które znalazły się w bazie zebranej dla potrzeb raportu e-commerce 2009.

Właściciele tych sklepów ze sporym zainteresowaniem oczekiwali na ranking e-delikatesów, co wynika z wciąż niewielkiej ilości informacji o tej branży. "Rynek internetowych delikatesów rozwija się bardzo dynamicznie, a największym graczom, co nie powinno dziwić, zależy na tym, aby pokazać się z jak najlepszej strony" - czytamy w raporcie

Bardzo dobrze w sieci radzą sobie przedsiębiorstwa, które działały już wcześniej w kanale tradycyjnym a potem tylko otworzyły działy sprzedaży internetowej i same zaczęły organizować transport zamówionych towarów. Do tych graczy zaliczają się: należący do sieci delikatesów Piotr i Paweł sklep E-piotripawel.pl oraz Hipernet24.pl prowadzony przez hipermarket sieci E.Leclerc na warszawskich Bielanach. Właśnie te dwa sklepy otwierają ranking.

Okazuje się jednak, że własną markę w internecie można wypracować nie posiadając trzonu w postaci sklepu tradycyjnego. Pokazuje to m.in. przykład Frisco.pl, który posiada własny magazyn i samodzielnie dostarczaj klientom zamówione towary, a który zajmuje 3. miejsce w zestawieniu.

Największe polskie e-spożywczaki

Największe sklepy internetowe z segmentu delikatesów

Pobierz Raport e-commerce 2009