Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Na ile może liczyć internetowa apteka?

Fundusz MCI Management S.A. podniósł kapitał apteki DomZdrowia.pl o 450 tys. zł. Łącznie posiada teraz 39,65% kapitału zakładowego sklepu, przekraczającego obecnie 2,3 mln złotych. W ciągu 3 lat fundusz chce zainwestować w aptekę ponad 2,5 mln zł. Liczy, że będzie ona mogła wkrótce sprzedawać leki na receptę, których rynek jest w Polsce wart około 15 mld złotych. Jeśli udałoby się osiągnąć choć 1% udział w tym torcie, byłby to spory sukces biznesowy.

Apteka internetowa DomZdrowia.pl sprzedaje obecnie leki OTC, czyli bez recepty. Wkrótce zamierza rozpocząć sprzedaż leków dostępnych na receptę. W realizacji m.in. tego planu, ma pomóc kolejny zastrzyk gotówki.

Rynek leków OTC, czyli dostępnych bez recepty, wart jest obecnie w Polsce około 5 mld zł. Wspólnicy DomZdrowia.pl wierzą, że firma ma sporą szansę zostać pierwszym i największym graczem na rynku internetowej sprzedaży leków dostępnych na receptę. Rynek ten jest około 3 razy większy od rynku leków OTC, a roczna jego wartość przekracza 15 mld zł. Udziałowcy firmy szacują, że docelowo kanał internetowy może - dzięki niższym cenom, wygodzie i dyskrecji zakupów - osiagnąć od 1% do 3% wartości tego rynku. Szacunki te opierają się na doświadczeniach internetowych aptekarzy z rynków zachodnich.

Na początek DomZdrowia.pl planuje dostarczać klientom leki dostępne na receptę, po otrzymaniu jej oryginału przesłanego zwykłym listem. Może być to - wbew pozorom - mimo wszystko atrakcyjny kanał zakupu m.in. dla osób, które cierpią na choroby przewlekłe. Dłuższe oczekiwanie może też wynagrodzić cena - do 10-15% niższa niż w zwykłej aptece.

Firma działa również na rynku kosmetyków, środków pielęgnacyjnych i suplementów diety. Gotówka pozyskana z podwyższenia kapitału zostanie m.in. wykorzystana na rozwój i promocję drogerii internetowej DomUrody.pl.

Wartość rynku kosmetycznego w Polsce w 2005 roku była szacowana na ponad 5 mld zł, przy czym kanał sprzedaży internetowej może osiągnąć od 5% do 10% udziału w tym torcie.

Firma zapowiada w najbliższych miesiącach wprowadzenie kolejnych submarek wyspecjalizowanych np. w zdrowej żywności czy literaturze medycznej.