Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

MySpace Music w pełnej krasie

Szefowie jednego z najpopularniejszych internetowych portali społecznościowych poinformowali oficjalnie o rozpoczęciu współpracy z czterema największymi wytwórniami fonograficznymi EMI, Sony BMG, Universal i Warner. Efektem porozumienia jest MySpace Music, usługa oferująca zarejestrowanym użytkownikom możliwość kupna utworów muzycznych w sklepie Amazon MP3 oraz darmowego odsłuchiwania piosenek z katalogu wspomnianych wytwórni.

Oprócz największych światowych firm płytowych w przedsięwzięciu biorą udział także mniejsi gracze, np. niezależne wytwórnie The Orchard i Alternative Distribution Alliance. Streaming i kupno piosenek nie wymagają rejestracji, w przeciwieństwie do tworzenia playlist. Aby nabywać MP3 należy jednak posiadać konto w sklepie Amazon. Muzyka pozbawiona jest zabezpieczeń cyfrowych (DRM).

Usługa umożliwi użytkownikom MySpace przesyłanie sobie nawzajem muzyki, kupno biletów na koncerty i gadżetów związanych z danym wykonawcą, pobieranie plików w formie transmisji strumieniowej (darmowe) oraz MP3 (płatne), zarządzanie kolekcją nagrań oraz tworzenie list odtwarzania. Można też zaopatrywać się w dzwonki do telefonów komórkowych.

Muzykę można kupować bezpośrednio na profilu wykonawców, poprzez listę odtwarzania lub za pośrednictwem zakładki MyMusic (wykonawcy, którzy nie podpisali jeszcze umów z wytwórniami płytowymi, nie mogą sprzedawać swoich dokonań - jeszcze, jak zapowiadają przedstawiciele MySpace...).

MySpace Music w pełnej krasie

Zmodyfikowany odtwarzacz multimedialny to jedna z kilku nowości w MySpace

Użytkownicy MySpace, którzy zalogują się dziś na swój profil, będą mogli zaobserwować zmiany zmiany, w tym nowy wygląd odtwarzacza multimedialnego, który umożliwia teraz kreowanie list odtwarzania (służy do tego przycisk "+" oraz w wybranych przypadkach - kupno piosenek). Na liście odtwarzania widocznej w profilu (User Profile Player) i dostępnej publicznie może znaleźć się do 10 utworów, na innych stworzonych przez użytkownika listach - do 100 piosenek. Liczba "playlist" może być nieograniczona, ale w profilu wyświetlana jest tylko ta jedna, oficjalna. Ponieważ utwory skompilowane w liście nie są przechowywane na lokalnym komputerze, ale na serwerach MySpace, dostęp do list będzie możliwy z każdego miejsca na świecie.

Oprócz aplikacji widocznej w profilu dostępny będzie również odtwarzacz osobisty, pozwalający na słuchanie muzyki po opuszczeniu własnego profilu. W trakcie odtwarzania konkretnego pliku użytkownik może zapoznać się z informacją o danym wykonawcy, obejmującą m.in. ostatnie wpisy w blogu, ogłoszenia, itp. Poprawiono mechanizm wyszukiwania - można teraz poszukiwać nie tylko wybranych wykonawców, ale także konkretnych albumów bądź utworów.

Władze MySpace są przekonane, że w świecie cyfrowej muzyki, zdominowanej przez Apple (iPody, iTunes Store) nowa usługa przeniesie muzykę online na nowy poziom, na którym użytkownicy będą mogli cieszyć się większą swobodą - możliwością dzielenia się muzyką z przyjaciółmi i odtwarzania jej na najróżniejszych urządzeniach. Dla wytwórni fonograficznych umowa z MySpace może przynieść poprawę wyników finansowych - firmy walczą bowiem ze spadającą sprzedażą nośników CD - tym bardziej, że muzyka była od zawsze mocną stroną tego portalu społecznościowego.

Więcej informacji o nowościach znaleźć można w serwisie MySpace