Moda na blogi redaktorskie
-
- Magdalena Górak,
- 21.11.2006, godz. 10:30
Blogi redakcyjne ma już Polityka, Gazeta Wyborcza czy Newsweek Polska. Wpisy znanych publicystów poczytać możemy też w Solonie24. Wczoraj ruszyły trzy nowe blogi na Gazecie Prawnej. Czy chodzi o modę? Potrzebę serca lub intelektu? A może o odgórny przymus?
Na Gazecie Prawnej blog o mediach poprowadzi Michał Fura, redaktor z działu Biznes Gazety Prawnej, autorem bloga o podatkach będzie Marek Kutarba, zastępca redaktora naczelnego, redakcją bloga poświęconego państwu prawa zajmie się Andrzej Jankowski - kierownik działu Prawo Gospodarcze.
Od kilku miesięcy mamy prawdziwy wysyp blogów, przy czym coraz cześciej za ich prowadzenie biorą się osoby, które mają z racji zawodu możliwość wypowiadania się gdzie indziej.
Skąd ta presja na prowadzenie bloga? Tezy robocze (możliwe dowolne koniunkcje i alternatywy):
- w oficjalnych tytułach nie ma dość miejsca na wyrażenie wszystkich myśli;
- tematyka poruszana w blogach jest inna od oferowanej przez dany tytuł;
- redaktorzy chcą się sprawdzić jako felietoniści;
- redaktorzy chcą się sprawdzić jako blogerzy;
- redaktorzy są przymuszeni przez szefów;
- oczekują tego czytelnicy.
Ten ostatni powód podaje Bohdan Gawroński, dyrektor Wydawnictwa Gazeta Prawna. - Uruchomienie blogów internetowych przez Gazetę Prawną jest kolejnym etapem wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom czytelników. Celem akcji jest promocja Gazety Prawnej wśród szerszej grupy internautów poszukujących wiedzy gospodarczo - prawnej wzbogaconej komentarzami fachowców.
Blogi na Gazecie Prawnej: W obronie państwa prawa - autorstwa Andrzeja Jankowskiego
Kijem w mrowisko - autorstwa Marka Kutarby
Media, ludzie, zjawiska - Michała Fury