Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Mobilny internet w USA osiągnął "masę krytyczną"

Najnowszy raport Nielsen Mobile "Critical Mass: The Worldwide State of the Mobile Web" potwierdza fakt o szybko wzrastającej popularności mobilnego internetu.

Analitycy Nielsen Mobile (firmy należącej do Nilesen Company) uważają, iż obecny stan mobilnego internetu osiągnął "masę krytyczną" stanowiącą punkt zwrotny w jego rozwoju w Stanach Zjednoczonych. Kumulacja wielu czynników sprzyjających popularności mobilnej sieci sprawi, iż w najbliższym okresie obserwować będzie można jego dynamiczny i szybki rozwój.

Coraz więcej abonentów telefonicznych korzysta z mobilnego internetu: 40 mln w Stanach Zjednocznonych (15,6% wszystkich abonentów), dalej plasuje się: Wielka Brytania, gdzie mobilni internauci stanowią 12,9% abonentów i Włochy z wynikiem 11.9% oraz Rosja (11.2%), Hiszpania (10.8%) i Tajlandia (10%) - mówią analizy Nielsen Mobile.

W Stanach Zjednoczonych liczba mobilnych internautów niemalże podwoiła się w stosunku do roku 2006 (wówczas wyniosła 22,4 mln użytkowników). Zauważalnym trendem w użytkowaniu mobilnego internetu wśród Amerykanów jest preferowanie mieszanych form płatności oraz korzystanie z pakietu nielimitowanego transferu danych - co niewątpliwie sprzyja popularyzacji tej formy usług u operatorów. Blisko 65% użytkowników mobilnego internetu w Stanach Zjednoczonych ma więcej niż 24 lata, największą grupę stanowią zaś internauci w wieku 35-54 lat.

Najpopularniejszymi markami telefonów wykorzystywanych do mobilnego surfowania po internecie są: Stanach Zjednoczonych Motorola (10%) oraz iPhone (4%), w Europie i Azji najczęściej korzysta się z modeli telefonów Nokia.

Badania Nielsen Mobile ukazują, iż najczęściej w mobilnym internecie w Stanach Zjednoczonych odwiedzane są portale (zagląda tam 89% abonentów) poczta e-mail (65%) oraz serwisy poświęcone prognozom pogody; aktualności, usługi wyszukiwawcze oraz transportowo-drogowe plasują się na kolejnym miejscach.

Najpopularniejszą witryną odwiedzaną przez Amerykanów w mobilnym internecie jest Yahoo! Mail, który w przeciągu miesiąca odwiedziło ponad 14 mln unikalnych użytkowników. Dalej jest Google Search z 9 mln publicznością.

Mobilny internet w USA osiągnął "masę krytyczną"

Użytkownicy mobilnego internetu są bardziej otwarci na reklamy w tym medium. Badania Nielsen Mobile ukazują, iż co czwarty użytkownik, mając na uwadze specyfikę osobistego i niejako indywidualnego kontaktu z siecią poprzez telefon komórkowy, oczekuje więcej spersonalizowanych reklam dostosowanych do jego potrzeb. A już dzisiaj, 26% mobilnych internautów, przyznaje iż zauważyła reklamy pojawiające się w trakcie mobilnego surfowania po sieci. Dla reklamodawców to dobre prognozy sugerujące, iż w najbliższym czasie mobilny marketing internetowy stanie się jednym ze znaczących i efektywnych elementów kampanii reklamowych ich produktów i usług.

Analitycy Nielsen Mobile podsumowując wyniki badań podkreślają, iż mobilny internet osiągnął właśnie "masę krytyczną", stanowiącą punkt zwrotny w jego rozwoju. 40 mln użytkowników mobilnego internetu w Stanach Zjednoczonych, coraz bardziej dostępna telefonia 3G, lepsza jakość i szybkość łączy szerokopasmowych, korzystne dla użytkowników plany taryfowe uwzględniające nielimitowane transfery danych oraz samo zainteresowanie użytkowników i ich otwartość na spersonalizowane marketingowe przekazy mobilne - sprawiają, iż rozpoczyna się właśnie reakcja łańcuchowa, której efektem będzie lawinowy i dynamiczny rozwój mobilnego internetu w 2009 r.

W Polsce z mobilnego internetu korzysta obecnie ok. 1,3 - 1,4 mln Polaków. Z informacji dziennika Rzeczpospolita wynika, że liderem rynku jest Orange z ok. 500 tys. aktywnych mobilnych internautów; Era i Plus mają po ok. 400 - 450 tys. takich klientów.

Wg majowego raportu "Stan sieci mobilnej" opublikowanego przez Opera Software Polacy najczęściej korzystają ze stron takich jak: nasza-klasa.pl, pocket.blueconnect.pl, onet.pl, google.pl, allegro.pl, www.fotka.pl - a więc w większości z najpopularniejszych serwisów w tradycyjnym dostępie do sieci.

Źródło: http://nielsenmobile.com