Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Mobilne wideo mało popularne?

Firma Knowledge Networks opublikowała raport z badań "How People Use Mobile Video" (czyli "Jak ludzie korzystają z mobilnego wideo"). Ich celem było zbadanie, jak wielu użytkowników korzysta z możliwości oglądania materiałów wideo na swoich telefonach komórkowych oraz iPodach wideo i co sądzą oni na ten temat. Wyniki raportu są dość zaskakujące...

Z pewnością najciekawsze jest to, że - jak ustalili autorzy raportu - tylko połowa osób, które wykupiły u swoich operatorów komórkowych usługę dostępu do mobilnego wideo, korzysta z tej opcji! Jest to o tyle dziwne, że usługa ta jest u trzech największych amerykańskich operatorów komórkowych (których klientów objęto badaniem) dodatkowo płatna i wymaga aktywacji.

Z drugiej strony, aż 88% badanych twierdzi, że to cena usługi jest głównym czynnikiem, który zniechęca ich do oglądania wideo na ekranie telefonu komórkowego. Ankietowani zgodnie twierdzili, że chętnie zgodziliby się na inny sposób opłacania tej usługi - np. na oglądanie dodatkowych reklam.

Z raportu można się również dowiedzieć, że zaledwie co 3 posiadacz iPoda z opcją odtwarzania filmów wykorzystuje to urządzenie do oglądania klipów wideo.