Microsoft wzmacnia dział online

  • internetSTANDARD,

Nowym szefem działu Online Business Group został Steve Berkowitz, poprzednio prezes Ask.com. Zmiana może oznaczać, że dotychczasowe internetowe działania poprzednika nie były dla koncernu satysfakcjonujące. Microsoft nadal zostaje w tyle za Yahoo i Google.

Berkowitz zastąpił Davida Cole'a. Internetowy serwis Microsoftu - MSN od czasu swojego powstania nie notował spektakularnych sukcesów. Kolejnym internetowym przedsięwzięciem MS jest usługa pod nazwą Windows Live - personalizowany serwis www m.in. z wyszukiwarką, wiadomościami, pocztą elektroniczną, komunikatorem IM i VoiP. Docelowo koncern planuje udostępnić także swoje aplikacje m.in. z rodziny Office droga internetową czerpiąc zyski z emitowanych reklam. Wydatki na promocje w internecie za Oceanem rosną dynamicznie. W 2005 roku do internetu trafiło około 5% wydatków na reklamę, czyli 12,5 mld USD. Więcej: Amerykański balon reklamowy większy o 30% .

Zanim Berkowitz został szefem Ask.com był dyrektorem operacyjnym IDG Books. Ask.com zostało sprzedane w ubiegłym roku firmie InterActiveCorp (IAC) za 1,85 mld USD.