Microsoft walczy o poszanowanie prywatności

Koncern z Redmond zamierza pójść w ślady serwisu wyszukiwawczego Ask.com i udostępnić internautom możliwość w pełni anonimowego wyszukiwania stron WWW. Obie firmy wspólnie wystąpiły z apelem do branży internetowej - ich przedstawiciele zaproponowali stworzenie kodeksu reguł dotyczących działania wyszukiwarek i reklam internetowych, który gwarantowałby poszanowanie prywatności użytkowników.

Nowa usługa Microsoftu dostępna będzie w ramach serwisu Windows Live Web - użytkownicy, którzy z niej skorzystają, będą mieli gwarancję, że żadne informacje o nich oraz o tym, czego szukali, nie zostaną zarejestrowane. Koncern zapowiedział też, że wdroży we wszystkich swoich systemach wyszukiwawczych nowe zasady funkcjonowania, w myśl których po 18 miesiącach kasowane będą wszystkie dane dotyczące wyszukiwań.

"Sądzimy, że jako przedstawiciele branży internetowej powinniśmy podjąć działania zmierzające w kierunku poprawienia zasad ochrony prywatności. Chcemy sprawić, by użytkownicy mogli bez żadnych obaw korzystać z zasobów Sieci " - stwierdził Peter Cullen, szef działu odpowiedzialnego za ochronę prywatności. Cullen potwierdził, iż działania zapowiedziane przez koncern są podobne do tych, które podjęła firma Ask.com - przedstawiciel Microsoftu powiedział też, że jest element szerszej kampanii, której celem będzie przekonanie innych firm z branży internetowej do większego poszanowania prywatności użytkowników.

Ask i Microsoft zamierzają - wspólnie z organizacjami chroniącymi konsumentów oraz innymi firmami z branży internetowej - opracować specjalny kodeks zasad związanych z ochroną prywatności internautów. Wstępne wyniki tej współpracy mają zostać przedstawione jesienią.