Microsoft szykuje konkurencję dla YouTube

Gigant z Redmond uruchomił testową wersję serwisu Soapbox, w którym będzie można zamieszczać własne produkcje filmowe i klipy wideo. Usługa będzie częścią portalu MSN.

Na razie w testach usługi mogą brać udział tylko zaproszeni użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych. Uruchomienie w pełni funkcjonalnej wersji serwisu ma nastąpić w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Soapbox ma się różnić od YouTube tym, iż możliwe będzie jednoczesne oglądanie filmu i wyszukiwanie innych klipów na tym samym ekranie. Co ciekawe, z usługi będą mogli korzystać nie tylko użytkownicy przeglądarki Internet Explorer, ale również innych narzędzi do przeglądania zasobów Sieci - Firefoksa czy Safari. Ponadto, internauci będą mogli publikować filmy w wielu formatach.

Poza zamieszczaniem w Sieci swoich filmów użytkownicy będą także mogli dodawać do nich tagi i kategoryzować je w celu ułatwienia dostępu do swoich zasobów innym użytkownikom Soapboksa. Możliwa będzie subskrypcja wątków RSS dotyczących wybranego rodzaju klipów. Microsoft dopuszcza także możliwość integracji Soapboksa z serwisem blogowym Windows Live Spaces oraz z innymi sieciowymi usługami firmy, jak choćby Windows Live Messenger czy Windows Live Mail.