MediaStandard - relacja z konferencji
- Piotr Zalewski,
- 10.03.2008, godz. 11:16
Zakończyła się dwudniowa konferencja "MediaStandard - media w interaktywnych czasach" zorganizowana przez Internet Standard i PBI. Uczestnicy mieli okazję wysłuchać ponad 20 prelekcji, w tym wystąpień dwóch gości zagranicznych, oraz panelu dyskusyjnego. Na konferencji mogliśmy dowiedzieć się m.in. o tym, że pogłoski o śmierci TV są przedwczesne, a prasa ma się cały czas bardzo dobrze, a wiele mediów tradycyjnych przesypia moment wejścia do sieci. Tymczasem internet rokrocznie odbiera udziały w czasie konsumpcji innym mediom. Zapraszamy do zapoznania się z relacją z konferencji.
Wprowadzający blok tematyczny miał na celu ukazanie krajobrazu polskiego rynku medialnego. -Treści wideo są coraz popularniejsze, można zaryzykować stwierdzenie, że internet zmienia się z czytania do oglądania - mówił Marcin Pery, były wiceprezes Gemius S.A., obecnie w Polsacie. -Generalnie coraz więcej użytkowników internetu korzysta z różnych mediów przez sieć - dodał Marcin. Zwiększa się też czas spędzany przez internautę w sieci - w ciągu dwóch ostatnich lat wzrósł o 86%. Rosną udziały reklamy online w media-miksie, o czym mówił Piotr Słaby z Expert-Monitora. -O tym, że gracze internetowi są coraz silniejsi świadczą także coraz intensywniejsze kampanie w tradycyjnych mediach - wskazywał Piotr Słaby.
Pogłoski o śmierci TV
Wielu specjalistów wieszczy śmierć tradycyjnej TV. Źródło: Prezentacja Tribal DDB
Radio - wygra DJ czy społeczność?
Newsroom przyszłości. Źródło: Prezentacja: Joachim Weidemann