Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Majowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce

Google nadal prowadzi ze względu na liczbę użytkowników. Zmniejszył się dystans między Onetem a Wirtualną Polską i jeśli trend się utrzyma, w rankingu witryn według miesięcznych zasięgów w kilkumiesięcznej perspektywie być może doczekamy się walki na trzech pierwszych miejscach. W internecie nic nie jest stałe, czego uczy też przykład wciąż nowych debiutów w pierwszej dwudziestce. W marcu zadebiutował Maxior. W kwietniu otoMoto. Tym razem, na 20 miejscu zadebiutował serwis TP, a na 15 pojawiła się Osemka.pl "Portal Aktywnych Internautów", wypierając eBay i IDG.pl.

W wynikach majowych dla węzła Onet.pl nie uwzględniono serwisu praca.onet.pl, co może być powodem lekkiego spadku zasięgu z 76,33% do 76,22% populacji polskich internautów. O prawie 180 tys. wzrosła liczba internautów (real users), którzy odwiedzili Wirtualną Polskę. Jeszcze lepiej poradziła sobie Interia, której przybyło prawie 245 tys. użytkowników.

Ciekawie zrobiło się jednak nieco niżej w wynikach TOP 20: po pierwsze Gazeta ustąpiła Wikipedii ósmego miejsca, o które witryny walczą ze zmiennym szczęściem. Maxior powraca na 14 miejsce, na którym zadebiutował w marcu. Tuż za nim debiutant Osemka.pl. Jak nam powiedział Jarosław Krawczyk, właściciel serwisu, za tak szybkim awansem serwisu kryje się spełnienie wymagań PBI. - Od ponad sześciu miesięcy walczyliśmy z PBI, by zechciał policzyć wszystkie nasze serwisy. Musieliśmy spełnić szereg warunków, by zostać zaklasyfikowanym jako portal. Uruchomiliśmy w tym celu m.in. darmowe skrzynki pocztowe. Gdy wszystkie serwisy oferowane przez olsztyńską firmę doczekały się wspólnego szyldu "Osemka.pl", PBI zdecydowało się podawać ich łączny zasięg. Jarosław Krawczyk na pytanie o to, czy serwis wykorzystuje jakąkolwiek formę promocji, odpowiedział krótko "Nie". Przyznał jednocześnie, że firma, która prowadzi Ósemkę, oferuje usługi pozycjonowania "ale na rynkach zagranicznych". Właściciel zatrudnia 15 osób.

Majowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce

W sekcji wiadomości Ósemki panuje całkowity zastój, w dodatku, najbardziej wyeksponowaną wiadomością bynajmniej nie jest depesza agencyjna czy tekst własny redakcji, lecz wiadomość naszego redakcyjnego kolegi z PCWorld.pl skopiowana w 100%. Nie treści, lecz usługi są motorem sukcesu Ósemki: oferuje darmowe aliasy, darmowy hosting, darmowe blogi, radio internetowe, darmowe albumy zdjęciowe, darmowy katalog i hosting zdjęć.

Ósemka - w odróżnieniu do Maxiora, który współpracuje z siecią ARBOmedia - sprzedaje reklamę sama, choć współpracuje również z siecią Ad.net.

Poniżej po raz pierwszy prezentujemy ranking ze względu na czas spędzany na witrynie w dwóch wariantach - ze względu na całkowity czas spędzony przez wszystkich internautów na danej witrynie i ze względu na średni czas, jaki przypada na jednego internautę. Ze względu na pierwszy wariant prowadzą zdecydowanie Onet i Google, ze względu na drugi: epuls.pl i livescore.com.

W rankingu zbudowanym ze względu na liczbę odsłon liderem jest ponownie Allegro, wyprzedzając Onet i Google. Na ósme miejsce awansowała Gazeta, dla której liczba odsłon skoczyła o prawie 21 mln. Poza pierwszą dziesiątką znalazł się serwis Grono.net, awansował natomiast po raz pierwszy serwis z grami BiteFight.pl.

Majowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce

Gadu-Gadu zwiększyło zasięg o 106 tys. użytkowników (real users), a Skype o 100 tys. Tlen.pl stracił około 23 tys. użytkowników. Pozostałe komunikatory mają zasięg w najlepszym wypadku oscylujący wokół 1%.

Majowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce

Poprzednie, kwietniowe wyniki Megapanelu PBI/Gemius

Wyniki kwietniowe w kategoriach tematycznych

Zachęcamy też do zapoznania się z tekstem o metodologii badania Megapanel PBI/Gemius

Aktualizacja: 25 września 2006 16:17

Rada Badania Megapanel PBI/Gemius poinformowała, że podczas opracowywania wyników badania za maj 2006 roku, część odsłon generowanych przez wersję beta komunikatora Stefan została błędnie przypisana do węzła głównego portalu INTERIA.PL. - "Zawyżenie liczby odsłon związane z opisanym błędem wyniosło około 30 mln odsłon, co stanowiło około 5% procent odsłon portalu INTERIA.PL. Przypisanie wymienionych odsłon do węzła głównego portalu INTERIA.PL nastąpiło wskutek błędnego zinterpretowania skryptów wykonywanych przez komunikator Stefan. Opisany błąd techniczny wystąpił jedynie w wynikach za maj 2006 roku" - czytamy w oświadczeniu podpisanym przez przewodniczącego Rady Badania, wiceprezes zarządu Gemius S.A. Marcina Perego oraz prezes zarządu spółki Polskie Badania Internetu, Andrzeja Garapicha.