Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Lycos stawia na Europę

Lycos Europe kontynuuje europejską ekspansję. Poinformował właśnie o nabyciu jednego z największych francuskich portali MultiMania.

Transakcja ma wartość 188 milionów dolarów. Cała suma zostanie uiszczona w akcjach portalu Lycos. Tymczasem niespełna 6 tygodni temu Lycos Europe nabył za kwotę 573 milionów dolarów największy szwedzki portal Spray Network. Jest to część strategii, w myśl której firma chce znaleźć się w wiodącej trójce portali w każdym z krajów Europy. Zrealizowała już to zamierzenie we Francji, Niemczech i krajach skandynawskich. Przewiduje się, że następnym krokiem będą inwestycje w Wielkiej Brytanii i Włoszech.

Lycos Europe zachowuje marki przejmowanych firm w przeciwieństwie do swojego najgroźniejszego rywala na europejskim rynku: Yahoo! Między nimi dwoma rozegra się batalia o ten rynek. Lycos Europe powoli zaczyna wyprzedzać rywala w niektórych dziedzinach (np. przychodzie z europejskich operacji).

Przypomnijmy, że kilka dni temu zakończył się proces fuzji amerykańskiego Lycosa z hiszpańskim dostawcą usług internetowych Terra Network. Nowa firma: Terra Lycos posiada 29 procent akcji Lycos Europe, a niemiecki Bertelsmann 18 procent. Są to najwięksi udziałowcy.

Financial Times uważa, że walka o europejski rynek jest wstępem do umocnienia pozycji na rynku amerykańskim, na którym Terra Lycos pozostaje w tyle za Yahoo! I AOL-em.