Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Kto zyskał, a kto stracił w 2006?

Postanowiliśmy przyjrzeć się, które witryny z czołówki Megapanelu zanotowały największe wzrosty i spadki popularności w ciągu roku. Bezsprzecznym zwycięzcą jest Wikipedia, która zyskała ponad dwukrotnie więcej użytkowników, a jej zasięg zwiększył się o prawie 19 pkt. procentowych. Z portali liderem jest o2.pl, które w ciągu roku zwiększyło zasięg o 7 pkt. procentowych. Najwięcej zasięgu straciła Wirtualna Polska - 3,2 pkt. procentowego.

Prezentujemy wyniki dziewięciu witryn z czołówki Megapanelu, gdyż na kolejnych miejscach następowały duże rotacje. Nasze analizy oparliśmy na najnowszych wynikach badania Megapanel PBI/Gemius z października 2006, które porównaliśmy z wynikami za październik 2005.

Google zanotowało imponujący wzrost, choć w zeszłym roku miało duży zasięg to zdołało go powiększyć o 10,44 pkt. procentowych. Liczba odsłon generowanych przez użytkowników Google zwiększyła się o ponad 100%.

Kto zyskał, a kto stracił w 2006?

Onet.pl stracił 2,67 pkt. procentowych zasięgu. Zmniejszył się także nieznacznie średni czas spędzany przez użytkownika na witrynie.

Kto zyskał, a kto stracił w 2006?

Wirtualna Polska straciła najwięcej spośród portali - 3,2 pkt. procentowego. Minimalnie zmniejszył się także średni czas spędzany przez użytkownika na witrynie.

Kto zyskał, a kto stracił w 2006?

Allegro.pl zanotowało wzrosty we wszystkich wskaźnikach. Serwis aukcyjny zwiększył liczbę odsłon o ponad 50 %.

Kto zyskał, a kto stracił w 2006?

Interia.pl zanotowała spadek w zasięgu o 2,48 pkt. procentowego. Inne wskaźniki zanotowały nieznaczne wzrosty.

Kto zyskał, a kto stracił w 2006?

Strony Microsoft (włączając live.com, domyślną strona startowa i Microsoft Update) odnotowały wzrosty we wszystkich kategoriach. Jednak można przypuszczać, że na serwisy Microsoft wielu użytkowników wchodzi bezwiednie lub z przymusu (aby np. zaktualizować oprogramowanie). Wskazuje na to choćby krótki średni czas, który w ciągu roku wzrósł o zaledwie 1,9 %.

Kto zyskał, a kto stracił w 2006?

O2.pl ma powody do dumy. Portal miał nie tylko największy wzrost zasięgu (o 7,04 pkt. procentowego), ale także znaczne wzrosty we wszystkich innych kategoriach. Prawie o 60% zwiększył się średni czas na użytkownika.

Kto zyskał, a kto stracił w 2006?

Wikipedia zanotowała największe wzrosty popularności. Encyklopedia miała ponad dwukrotnie więcej użytkowników, którzy wygenerowali prawie czterokrotnie więcej odsłon. Średni czas na użytkownika zwiększył się o 70 %.

Kto zyskał, a kto stracił w 2006?

Gazeta.pl zanotowała nieznaczne wzrosty we wszystkich kategoriach. I chociaż zwiększyła średni czas na użytkownika, to i tak jest on krótszy niż na innych portalach.

Kto zyskał, a kto stracił w 2006?