Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Kto szuka - kupuje!

ComScore opublikował wyniki badań nad konsumenckimi zachowaniami użytkowników wyszukiwarek. Okazuje się, że 25% szukających wiadomości o sprzęcie elektronicznych lub komputerach dokonało zakupu. Bynajmniej nie w sieci.

Aż 92% osób, które poszukiwało informacji o sprzęcie elektronicznym i komputerach, zdecydowało się na jego zakup w zwykłym sklepie. W 40% przypadków zakupu dokonywano po 5 - 12 tygodniach od wyszukania potrzebnych w podjęciu decyzji wiadomości.

Pozostałe 8% internautów kupiło sprzęt w internetowym serwisie i raczej po dłuższym czasie po odnalezieniu potrzebnych informacji w wyszukiwarce. Jedynie w przypadku 15% sesji bezpośrednio po skorzystaniu z wyszukiwarki dokonywano zakupu.

Wyniki tych badań powinny zmienić nieco nastawienia reklamodawców, którzy oczekują efektów kampanii w bardzo krótkim czasie po jej przeprowadzeniu. Poza tym okazuje się, że o 30% bardziej prawdopodobne jest dokonanie zakupu online przez internautę, który w wyszukiwarkę wpisał nazwę marki - obojętnie czy producenta, czy konkretnego produktu.

Ten wynik jest sprzeczny z dość powszechnym przekonaniem marketerów, że najlepszą strategią sprzedażową w sieci, jest wykupienie ogólnych słów kluczowych, bez nazw producenta czy produktu. Takie hasła w wyszukiwarkę wpisuje co prawda nieco ponad 70% internautów korzystających z wyszukiwarek, lecz z tej grupy mało kto decyduje się na zakupy online.

Badanie przeprowadzone przez comScore śledziło zachowania użytkowników wyszukiwarek w sposób ciągły przez 90 dni.