Kto lubi kino?

  • Anna Meller,

Z badań Prawdziwy Profil wynika, że film pozostaje hobby niezależnym od płci - wśród gości odwiedzających internetowe serwisy filmowe tylko nieznacznie przeważają mężczyźni.

Panowie stanowią 58% oglądających witryny Stopklatka.pl oraz odrobinę ponad połowę serwisu Filmweb.pl. Jedynym serwisem, który przyciąga przeważającą ilość kobiet jest strona domowa Krystyny Jandy, redagowana przez tę aktorkę

Serwisy filmowe oglądane są w głównej mierze przez osoby młode. Internauci z przedziału wiekowego 15-24 lata stanowią aż połowę widowni każdego z analizowanych w trakcie badania serwisów. Osoby w tym wieku są najliczniejszą grupą w Internecie, a ich odsetek na witrynach poświęconych kinematografii jest wyższy niż przeciętna. Wśród internautów odwiedzających wszystkie witryny biorące udział w badaniu PP 40% pochodzi właśnie z tej grupy wiekowej.

Bliższy przeciętnej jest z kolei procent internautów z drugiej najliczniejszej grupy wiekowej: 25-34 lata. Stanowią oni 31% odwiedzających serwis Stopklatka.pl, 26% gości Filmweb.pl - w sumie 28% użytkowników wszystkich badanych witryn.

Z badań wynika również to, że wśród osób korzystających z Internetu przeważają ludzie wykształceni. Aż 35% internautów odwiedzających wszystkie badane witryny posiada wykształcenie wyższe, a niepełne wyższe. Widownia omawianych serwisów poświęconych filmowi w niewielkim stopniu odbiega od tej normy. 33% gości serwisu Stopklatka.pl to osoby z wyższym wykształceniem, 20% - niepełnym wyższym. Wśród użytkowników serwisu Filmweb stanowią one odpowiednio 29% i 17%.

Badanie Prawdziwy Profil przeprowadzają od grudnia ubiegłego roku firmy Global eMarketing oraz I-Meria. Analizowane są serwisy zrzeszone w sieciach reklamowych Ad.net, IDMnet, ARBOmedia oraz Qnet.



Więcej informacji:

http://www.gem.pl