Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Kto gra online?

Według najnowszych badań przeprowadzonych w Japonii, największą grupę entuzjastów gier typu MMORPG stanowią gracze w wieku powyżej trzydziestu lat.

Badania przeprowadzone przez firmę Internet.com Info-plant wykazały, że osoby z w przedziale wiekowym od 30 do 40 lat stanowią 39 % całej społeczności graczy MMORPG, 17 % z nich "mieści się" w przedziale wiekowym od 40 do 50 roku życia, a 2 % stanowią osoby powyżej pięćdziesiątego roku życia. Dwudziestolatki stanowią 34 % graczy, a nastolatki zaledwie 8 %.

Z badania dowiadujemy się również, że większość japończyków gra z domu (96%), 2 % z nich robi to w kafejkach internetowych, a pozostałe dwa w innych miejscach.

Najpopularniejszymi grami MMORPG wymagającymi subskrypcji są Final Fantasy XI (45 % wszystkich graczy), Nobunaga's Ambition Online (19 %) i Ragnarok Online (11 %). Większość Japończyków (59 %) wybiera jednak te gry, za które nie trzeba opłacać abonamentu.

Badanie wykazało także, że jakość usług oferowanych przez dostawców gier MMORPG pozostawia wiele do życzenia – tylko 28 % graczy jest w pełni zadowolonych z usług dostawców. Większość graczy (48 %) ma jakieś zastrzeżenia do pracy dostawców, a 24 % jest całkowicie niezadowolonych z ich usług.