Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Kowbojki.pl i ich szafa w pytaniach i odpowiedziach (o2.pl)

Wystartował kolejny serwis wzbogacający portfolio o2.pl. Tym razem jest to projekt o nazwie kowbojki.pl - promowany jako "serwis dla osób niebojących się trudnych pytań i odpowiedzi".

http://Kowbojki.pl to miejsce w sieci, do którego - wg zamierzeń twórców, firmy o2.pl - kierować się będą młode dziewczyny w wieku 12-22 lat w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące ich pytania z zakresu mody, urody, makijażu, zakupów, diet i fitnessu. To także serwis idealny na "pogaduchy i porady".

Profil i własny styl użytkowniczki serwisu odzwierciedlany jest w zawartości jej szafy (w której znaleźć się mogą ubrania, biżuteria, kosmetyki, torebki, książki i in.). Możliwe jest zadawanie pytań w kilkunastu kategoriach tematycznych, ocenianie pytań innych internautek oraz oczywiście udzielanie odpowiedzi. Dodatkową funkcjonalnością jest możliwość zlokalizowania pytania na mapie w celu znalezienia "kowbojki" z okolicy i ewentualnego zacieśniania relacji poza siecią.

Identyfikacja wizualna oraz kategoryzacja tematów forum mają na celu stworzenie stosunkowo homogenicznej społeczności. Użytkowniczki będą się poruszały w swoich kręgach zainteresowań oraz w swojej, lub zbliżonej, grupie wiekowej - czytamy w informacji prasowej. Takie społeczności oraz odpowiednio zdefiniowany kontekst, intencje i demografia użytkowniczek mają przyciągnąć reklamodawców zainteresowanych dotarciem do określonej (i jakże atrakcyjnej) grupy docelowej.

Serwisy działające w modelu "Questions & Answers" będące tworzonymi "na żywo" poradnikami z konkretnej dziedziny wiedzy znane są już użytkownikom o2.pl. Wystarczy wymienić ostatnie projekty: DobraMama.pl/DobryTata.pl, PrawoSOS.pl czy Samosia.pl.

Czy kowbojki zdobędą uznanie młodych internautek?

Nie sposób szukając odpowiedzi na to pytanie nie sięgnąć do przykładów serwisów konkurencyjnych (aczkolwiek bardziej zogniskowanych na kwestiach mody, a nie poradnictwa). Wymienię chociażby systematycznie zwiększający popularność projekt rozwijany przez twórcę Fotki.pl -http://Szafa.pl (235 tys. real users wg marcowej fali badania Megapanel PBI/Gemius) oraz pionierską w omawianej dziedzinie i wciąż pozostającą niszową witrynę Szafiarki.pl.