Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Komputer za abonament

Dostawca internetu Hyperion wraz z producentem pecetów NTT rozpoczną od przyszłego roku sprzedaż dostępu do internetu wraz z komputerem. Na podobnej zasadzie sieci komórkowe sprzedają telefon za symboliczną złotówkę, klient spłaca aparat w ratach, w ramach abonamentu.

Klienci Hyperiona w ramach subskrybcji otrzymają dostęp do internetu oraz specjalnie przygotowany do internetu komputer PC.

Oferta skierowana będzie do osób, które z różnych względów nie mają komputera. Firma zaoferuje dedykowany do pracy w sieci Hyperion komputer NTT System Hyperion. Miesięczna opłata za dostęp do internetu i peceta ma być znacznie niższa od typowej raty za klasyczny komputer. - Bedzie to kwota rzędu 100 - 150 zł - mówi Tomasz Gajdziński, prezes zarządu Hyperion S.A.

W ramach usługi serwisant firmy Hyperion ma dostarczyć i podłączyć maszynę do internetu. W przypadku awarii, ma być ona wymieniona na nową w przeciągu 24 godzin. Z usługi w każdym momencie będzie można zrezygnować. Pod koniec umowy komputer będzie można wykupić za symboliczną złotówkę. - Oferta ma być przeznaczona między innymi dla osób starszych, które obawiają się komputera - wyjaśnia Gajdziński.

Poza NTT w projekcie wezmą udział znany bank europejski, producenci części i oprogramowania komputerowego. Hyperion nie podał nazw współpracujących firm.

Hyperion działa głównie na dużych osiedlach, w ponad 20 miastach Polski. Firma ma 60 tys. abonentów, lecz w obecnym zasięgu jest 300 tys. gospodarstw domowych, z czego aż 200 tys. nie ma komputera. Nowa oferta ma pomóc w zwiększeniu udziałów w rynku.

Dzięki aliansowi z NTT Hyperion chce zwiększyć liczbę użytkowników o 50-80% w przeciągu dwóch lat, a także zintensyfikować sprzedaż usług multimedialnych, takich jak wideo na żądanie, gdyż komputer będzie je w pełni obsługiwał. Firma będzie korzystać z platformy [email protected], tej samej którą wykorzystuje TP S.A. w usłudze Neostrada.

Hyperion S.A. zadebiutował na warszawskiej Giełdzie w sierpniu tego roku. Spółka pozyskała z rynku 35 mln zł, które przeznaczy w większej części na kosolidację rynku usług teleinformatycznych, a także wdrażanie nowych technologii oraz telefonię VoIP i telewizję internetową.

Według danych Gartnera za III kwartał 2006 NTT był czwartym największym sprzedawcą komputerów PC w Polsce, z 5,6% udziałem w rynku.

http://www.hyperion.pl

Patrz także:

Hyperion: 1 mln zł zysku, 5 mln zł przychodu w III kwartale

Hyperion chce być większym dostawcą internetu niż wszystkie telewizje kablowe