Kazaa - za dużo reklam

Szef działu technicznego firmy Sharman Networks, producenta programu Kazaa zaalarmował w wewnętrznym piśmie kierownictwo firmy, że aplikacja ta jest zbyt przeładowana dodatkami reklamowymi. Zdaniem Phila Morle'a, dodatków jest tak dużo, że zainstalowanie i uruchomienie Kazaa Media Desktop powoduje znaczące obniżenie wydajności komputera.

Jak donosi serwishttp://ZDnet.co.uk , Morle'a wysłał do kierownictwa firmy pismo zatytułowane "Kazaa Technology 2004", w którym przytacza opinie pracowników Sharman Networks, narzekających na drastyczne obniżenie wydajności maszyn, na których zainstalowano Kazaa. Według Morle'a, przyczyną takiego stanu jest stanowczo zbyt duża liczna dodatków reklamowych, instalujących się wraz z popularnym klientem P2P.

Szef działu technicznego Sharman Networks napisał również, że takie postępowanie powoduje rosnącą irytację użytkowników - jego zdaniem, właśnie zbytnia 'zasobożerność' Kazaa jest przyczyną obserwowanego od kilkunastu miesięcy spadku liczby użytkowników programu.

Według Morle'a, program Kazaa przestał być konkurencyjny dla internautów - jest zbyt przeładowany reklamami, zbytnio obciąża system, zaś na dodatek jego użytkownicy narażeni są na pozwy organizacji takich jak RIAA czy MPAA.

Wewnętrzne pismo Sharman Networks zostało ujawniono podczas procesu przeciwko firmie, trwającego właśnie przed australijskim sądem.