Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Kampania prawdziwych konwertytów

Apple rozpoczął nową kampanię reklamową „Prawdziwi ludzie”. Głównym motywem są wypowiedzi użytkowników, którzy "przesiedli się" z PC-tów na MAC-i.

Wczoraj Apple rozpoczął kampanię reklamową z udziałem użytkowników, którzy zmienili swoje PC-ty na komputery Macintosh. Kampania „Real People” to największe przedsięwzięcie reklamowe firmy od czasu kampanii „Think Different” z 1998 roku. Kosztowała ona ok. 100 mln USD, szczegółów obecnego budżetu nie ujawniono. Obecna kampania obejmuje prasę, radio i telewizję w Stanach Zjednoczonych. W Internecie został uruchomiony specjalny serwis w którym zgromadzono wypowiedzi użytkowników, którzy przesiedli się na MAC-i oraz porady jak płynnie dokonać podobnej zmianę komputera.

Apple kieruje swoją kampanię do „pozostałych 95%” użytkowników komputerów, czyli korzystających w większości z PC-tów z systemem Windows. Apple posiada już od dłuższego czasu ok. 5% rynku nowych komputerów (w ub. roku 3,7% wg IDC), tak więc szansą na przekroczenie tej bariery jest pozyskanie obecnych użytkowników komputerów osobistych z systemem Windows. Już obecnie około połowa sprzedaży w sieci detalicznej Apple wędruje do nie-Macowych użytkowników.

Do udziału w kampanii zaproszone zostały osoby spośród ok. 10 tys. użytkowników, którzy nadesłali e-maile lub listy do Apple z wypowiedziami i przemyśleniami dotyczącymi zmiany swojego komputera na Mac-a. W jednej z ośmiu nakręconych przez Errola Morrisa (twórcę m.in. filmów dokumentalnych) reklamówek występuje np. Aaron Adams, administrator pracujący na sieci zarządzanej przez Windows. „Cały dzień pracuję z Windowsami, a potem wracam do domu, gdzie pracuje Mac” - mówi w filmie reklamowym.

Od chwili rozpoczęcia w 2001 roku strategii Digital Hub, Apple wprowadził na rynek iMac-a, iBook, Titanium PowerBook, Power Mac-a, eMac-a, system MAC OS X, odtwarzacz iPod, oprogramowanie iPhoto czy iDVD, serwer Xserve; w celu lepszej sprzedaży tych produktów stworzył sieć 30 sklepów detalicznych w USA.