Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

K2 Internet bliżej giełdy

Spółka K2 Internet S.A. złożyła dzisiaj prospekt emisyjny w KNF. Prospekt powinien zostać zatwierdzony za około 2 miesiące i dopiero wtedy spółka ujawni ile pieniędzy chce z giełdy i na co przeznaczy pozyskane z emisji środki.

K2 przestawia się jako spółka "marketingowo-technologiczna". Na razie nie wiadomo na co chce pozyskać pieniądze z giełdy i o jaki rząd wielkości chodzi, ponieważ prospekt emisyjny nie został zatwierdzony przez Komisję Nadzoru Finansowego. -Mamy nadzieję, że giełda otworzy nam drzwi dla dużych polskich przedsiębiorstw- tłumaczył jeden z powodów wejścia na GPW Janusz Żebrowski, prezes spółki. Wiadomo również, że pieniądze z giełdy będą potrzebne na rozwój nowych technologii, które wymagają ciągłych inwestycji, oraz, że firma chce mieć większe udziały w rynkach mediowym (K2 Internet S.A. jest w posiadaniu domu mediowego ACR) i e-commerce. -Za granicą klienci e-commerce są jednymi z najważniejszych dla agencji- mówił Michał Lach, przewodniczący rady nadzorczej spółki.

K2 Internet bliżej giełdy

Szacunki K2 odnośnie udział firmy w rynku marketingu online w Polsce. Źródło: prezentacja K2

Lach zwracał też uwagę na bardzo silną korelację wzrostu przychodów rynku reklamy online ze wzrostem przychodów K2. Według własnych szacunków K2 rynek usług marketingowych w Polsce miał wartość 104 mln zł, z czego udziały K2 (bez domu mediowego ACR) wyniosły 11,9 mln zł, czyli 11,4%. Firma uważa, że zarówno rynki reklamy internetowej jak i e-commerce przeżywają boom. -Pomyślmy, że samo wejście takiego gracza jak Ikea na rynek e-commerce, czyli rozpoczęcie sprzedaży mebli przez internet, zwiększa wartość tego rynku o co najmniej 100 mln zł- mówił Lach.

-Planowany debiut K2 Internet S.A. prawdopodobnie nie tylko istotnie wpłynie na naszą sytuację, lecz także na całą branżę - uważa Żebrowski.

K2 Internet bliżej giełdy

Kolejne fazy rozwoju spółki. Źródło: prezetnacja K2

W 2010 r. firma chce być kilkusetosobową organizację, obsługującą największych klientów w zakresie marketingu, sprzedaży i obsługi online.

Fundusz BMP AG ma obecnie 42% udziałów w spółce, Michał Lach, przewodniczący rady nadzorczej - 29,1%, Janusz Żebrowski, prezes zarządu - 12%. 13% akcji jest także w rękach 30 kluczowych pracowników.

BMP będzie sprzedawał udziały w spółce. Wiadomo, że fundusz od 2000 r. zainwestował w spółkę "mniej niż 1 mln EUR", co oznacza, że mogło być to zarówno 100 jak i 900 tys. EUR.

Spółka K2 Internet S.A. miała w 2006 r. 15 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, o 30% więcej niż w roku 2005. Zysk netto wyniósł 1,12 mln zł, o 85% więcej niż w 2005 r.

Wśród klientów K2 są m.in. Ikea, Coca-Cola, Nokia ,Volvo, Agora, Play, Expander.pl, PZU Życie, Getin Bank, Polpharma, Hoopla.pl , Pracuj.pl.