Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Japonia: Coraz więcej seniorów pisze e-maile

W przeciągu 12 miesięcy o 88% wzrósł odsetek seniorów korzystających z poczty e-mail w Japonii - wynika z analizy comScore World Metrix. Rówocześnie zmniejszyła się liczba młodych Japończyków komunikujących się ze światem za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Stastystyki comScore World Metrix za listopad 2008 mówią o 22% wzroście ilości wszystkich użytkowników poczty elektronicznej w porównaniu do listopada 2007 r. Co ciekawe, wzrost ten nastąpił przede wszystkim na wskutek popularyzacji e-maila wśród starszych użytkowników sieci - liczba internautów korzystających z e-poczty w grupie powyżej 55 lat wzrosła aż o 88%.

Równocześnie, w porównaniu do roku 2007 zanotowano spadek zainteresowania wykorzystywaniem e-maila przez młodych Japończyków (15-24 lat). W listopadzie 2008 robiło to o 7% mniej internautów tej grupy wiekowej niż miało to miejsce 12 miesięcy wcześniej. Zmalał także średni miesięczny czas korzystania z poczty elektronicznej przez młodych: z 70 minut w listopadzie 2007 do 46 minut rok później.

Seniorzy powyżej 55 roku życia spędzają z kolei dużo więcej czasu na wysyłaniu i odbieraniu e-maili. W listopadzie 2008 r. poświęcili na to średnio 121 minut (wzrost o 11% w porównaniu do okresu sprzed roku). Badania comScore wskazują też na znaczący wzrost czasu spędzanego na stronach poczty elektronicznej przez internautów w wieku 45-54 lat (z 51 minut w listopadzie 2007 r. do 107 minut 12 miesięcy później).

Spadek zainteresowania usługami poczty elektronicznej wśród młodych japońskich internautów tłumaczony jest przez analityków comScore World Metrix wzrostem popularności innych narzędzi i kanałów komunikowania się w sieci (m. in. korzystaniem z serwisów społecznościowych oraz z mobilnych urządzeń dostępu do poczty e-mail).

W Japonii najpopularniejszą witryną oferującą usługi poczty elektronicznej jest Yahoo! Mail (wzrost popularności w omawianym okresie o 23%), na drugim miejscu znajduje się słabnący Windows Live Hotmail (spadek o 16% w porównaniu z rokiem 2007 r.). Pierwszą trójkę zamyka Google Gmail, którego popularność wśród japońskich internautów wzrosła w przeciągu roku o blisko 60%.

Źródło: http://www.comscore.com