Jak prowadzić marketing na NK aby osiągnać zysk?
-
- Judyta Kowalczyk,
- 28.01.2013, godz. 19:24
Jak prowadzić marketing na NK aby osiągnać zysk?- recenzja prezentacji z konferencji Social Media Standard 2012 Biznes. O marketingu na Facebooku mówi się na każdej konferencji i spotkaniu branżowym, o marketingu na rodzimej Naszej Klasie nie słyszy się tak często. Dlatego z ciekawością zasiadłam do oglądania video z wystąpienia Jacka Jankowskiego z nk.pl ("Jak prowadzić marketing na NK aby osiągnać zysk?") i muszę przyznać, że dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy.

Wśród 9 mln użytkowników nk.pl, 2 mln to gracze. W badaniach przeprowadzonych przez portal okazało się, że gracze chętnie wydają złotówki aby osiągnąć dodatkowe profity w grach. Okazało się także, że są to złotówki rodziców ponieważ największą grupę kupujących stanowią dziewczynki w wieku 13 lat i mniej (45%). Nk ma w swojej ofercie 100 aplikacji, skierowanych na polski rynek. Aby zainteresować nimi użytkowników nk stosuje mechanizmy społecznościowe: wpisy, zaproszenia, rankingi graczy i znajomych.
W prezentacji Jacek opisał 4 case study. Pierwszy to aplikacja Little Pet Shop pozwalająca na zebranie kolekcji 8 zwierzątek, które należy regularnie pielęgnować, karmić i bawić się z nimi (coś jak znane nam z dzieciństwa tamagotchi:). Każda aktywność użytkownika jest nagradzania, a za zebranie całej kolekcji można wygrać atrakcyjną nagrodę. Aplikacja ma już 126 tys użytkowników, a w grupie o grze dyskutuje prawie 137 tys osób. Drugim case study była aplikacja stworzona przez Play polegająca na wyścigach w których należało dojechać jak najdalej omijając przeszkody w postaci niekorzystnych umów z operatorami. Trzecie studium przypadku było poświęcone Monster High- aplikacji dla dziewczynek poniżej 15 lat, które grając w grach, dyskutując na forum tworzą społeczność 126 tys użytkowniczek. Ostatni case to przypadek gry Władcy Monet stworzonej przez SKO, którą zainstalowało ponad 51 tys osób.
Czego zabrakło mi w tym zestawieniu? Kosztów. Wiemy ile osób korzysta z nk, wiemy kim są, nie wiemy czy obecność na nk firmom się opłaca. Prezentacja miała pokazać jak prowadzić działania w serwisie aby osiągnąć zysk, a dowiadujemy się jedynie, że firmy mają możliwość stworzenia grupy i aplikacji. Tak naprawdę, najciekawszym w całej prezentacji przykładem- dla mnie- był (podany w ramach ciekawostki) case Pepsi- kody wydrukowane na nakrętkach można było zamienić na euro gąbki tym samym skorzystać z dodatkowych profitów jakie oferuje nk.
Podsumowując prezentację, odniosłam wrażenie, że w reklamę na nk warto inwestować jeśli targetem przedsiębiorstwa są dziewczynki do 15 roku życia, a duży zysk generowany jest dzięki efektowi skali (ale tego już mogę się tylko domyślać). Chętnie posłuchałabym o kampaniach kierowanych do innych grup wiekowych oraz o skuteczności Easy Ads i opcji badań. Mam nadzieję, że na następnej konferencji nk pokaże bardziej "biznesowe" oblicze.
Więcej informacji w wydaniu Social Media w biznesie - sprawdź!