Jak polscy internauci spędzą wakacje?
- Anna Meller,
- 02.07.2004, godz. 18:02
Polscy użytkownicy internetu marzą o wakacjach, w trakcie których mogliby się opalać, pływać i zwiedzać zabytki. Najchętniej wybraliby się nad morze, nawet Bałtyckie. Większość planuje wyjazdy indywidualne, a ponad połowa nie zamierza na wakacyjny wypad przeznaczyć więcej niż 1,5 tys. zł – wynika z badania AdHoc przeprowadzonego przez firmę Gemius w dniach od 25 do 27 czerwca.
Badanie objęło 2844 internautów powyżej 15 roku życia. Aż 64% z nich zadeklarowała chęć wyjazdu podczas tegorocznych wakacji. Wyniki badania Gemius AdHoc pokazały, że najpopularniejszym celem podróży internautów jest w tym roku morze, zarówno w kraju, jak i zagranicą. Plany spędzenia czasu nad Bałtykiem deklaruje 50,2% internautów. Nad morze za granicą wybrałoby się chętnie 53% spośród deklarujących chęć wyjazdu.
Niemal tak samo popularnym miejscem tegorocznego wypoczynku wakacyjnego w kraju są jeziora (44,8%). Za granicą natomiast znacznym zainteresowaniem cieszyć się również będą europejskie miasta. Zwiedzanie muzeów, zabytków, a także centrów handlowych deklaruje 43,2% badanych.
Wakacyjne cele polskich internautów
Zdecydowana większość internautów zamierza udać się na wyjazd indywidualny, zorganizowany bez pośrednictwa biur podróży, czy innych organizacji (72,8%). Internauci ci najczęściej pojadą na wakacje własnym samochodem (62,7%), rzadziej pociągiem, czy autokarem (odpowiednio 36,2% i 29,1%).
Pomimo tego, że znaczna część respondentów chce wyjechać, chociażby na krótko, niewielu może sobie pozwolić na nocleg w hotelu, czy podróżowanie samolotem. Jak wynika z badania, ponad połowa planujących wyjazd nie zamierza na wyjazd przeznaczyć więcej niż 1,5 tys. zł. Jedynie 11% planuje wydać na tegoroczne wakacje więcej
Plany wyjazdowe polskich internautów
Z ograniczonymi możliwościami finansowymi wiąże się również planowana długość wypoczynku. Łączny czas, jaki
Miejsce poszukiwania informacji o wakacyjnych wyjazdach
Jak wynika z badania Gemius SA, aż 68% korzystających z Internetu zamierza właśnie w tym miesiącu wyjechać na wakacje.
"Przedstawienie propozycji spędzania wolnego czasu w internecie to naprawdę dobry pomysł" - powiedział Artur Zawadzki, wiceprezes Gemius SA. - "Z przeprowadzonego badania wynika bowiem, że internauci informacje o możliwościach wakacyjnego wyjazdu w znacznej mierze czerpali tylko z sieci. Wyszukiwanie, a przede wszystkim porównywanie ofert w internecie jest szybkie, stosunkowo tanie i wygodne. Można się zatem spodziewać wzrostu popularności wirtualnego planowania wyjazdów. Dla tych, którzy wahają się przed zamieszczeniem oferty on-line, przekonujący powinien być fakt, że jeszcze w ostatnich dniach czerwca 15,9% respondentów - potencjalnych turystów - nie miało zaplanowanych wakacji".