Internet eliminuje rywali
- Anna Meller,
- 29.09.2003, godz. 14:01
Z wrześniowego badania przeprowadzonego przez firmę Expert Monitor wynika, że Internet staje się coraz silniejszym konkurentem dla tradycyjnych mediów. Najwięcej do stracenia ma telewizja – podkreślają twórcy raportu. Zainteresowanie Internetem deklarują nie tylko użytkownicy często korzystający z Sieci, ale również ci, którzy odwiedzają strony WWW sporadycznie.
Wyniki badania wskazują, że ponad połowa badanych osób zrezygnowałaby z tradycyjnych mediów na korzyść Internetu. ” Warto zwrócić uwagę, że nawet wśród osób, które nie korzystały z Internetu w ostatnim miesiącu, jest on traktowany jako potencjalny konkurent innych mediów. Internet staje się obowiązującą modą” - podkreślają twórcy raportu.
Aby zbadać atrakcyjność poszczególnych mediów, osobom biorącym udział w badaniu zadano pytanie o preferowany środek przekazu. Ponad połowa respondentów, którzy korzystali we wrześniu z Sieci, wybrała Internet. Jedynie 15% wskazało
Ranking mediów
Świat portali
Expert Monitor zbadał również odwiedzalność witryn internetowych. W kategorii portali horyzontalnych ankietowani najczęściej wskazywali Onet.pl. Na drugim miejscu pojawiła się WP.pl, a za nią Interia.pl. Co ciekawe w rankingu pojawiły się dwie zachodnie marki. Yahoo! wskazało 14,4% badanych, a MSN 13,2%. Z
Ranking portali
Badania Expert Monitora miały innych charakter – ankietowani wskazywali marki spośród wcześniej utworzonego przez firmę rankingu. ”Witryny były wybierane z dostępnej listy, a są to najpopularniejsze serwisy wg badań prowadzonych przez inne firmy, np. portale wybrane zostały na podstawie badań SMG.” - zaznaczyła Agata Konieczny, project manager w Expert Monitor. Nie udało nam się jednak pozyskać od firmy dokładnych danych, na jakiej podstawie przygotowane były rankingi. Co więcej, pomimo podobieństwa list wytypowanych witryn do wyników badania prowadzonego przez Global eMarketing, Expert Monitor zaprzecza jakoby korzystał z tych danych. Co jest więc podstawą badania? Nie wiadomo.
Tematyczne zasoby
Ranking witryn tematycznych
Dużą popularnością cieszą się strony operatorów telefonii komórkowej (zapewne ze względu na możliwość przesyłania SMS-ów). Internauci wskazywali również na witryny rozrywkowe: Mp3.com.pl oraz Tenbit.pl
Media w Internecie
Ranking witryn medialnych
Badania Expert Monitora przeprowadzone zostały w dniach 19-21 września br. w formie telefonicznej CATI na ogólnopolskiej próbie użytkowników Internetu w wieku od 15 lat.