Internet 2K7. Gorączka Złota - podsumowanie drugiego dnia konferencji.
- Piotr Zalewski,
- Łukasz Wydrzyński,
- 04.04.2007, godz. 22:50
Dzisiaj zakończyliśmy konferencję "Internet 2k7 - Gorączka Złota". Oto krótkie podsumowanie dnia.
Konferencja rozpoczęła się od wystąpień trzech osób trzymających pieczę nad polskimi portalami.
Zaczął Tomasz Józefacki z Agory, który opowiadał o potędze jaką niosą ze sobą blogi i inne treści tworzone przez internautów.
Po nim wystąpił Jacek Murawski, prezes Wirtualnej Polski, który zadał kontrowersyjne pytanie "Po co nam internet?".
Trzecia prezentacja należała do Grzegorza Błażewicza, prezesa Interii. Mówił o tym jak zmieniają się media. Telewidz umarł narodził się Teleużytkownik - taka była myśl przewodnia jego wystąpienia.
Jak stworzyć biznes Web 2.0? Na takie pytanie starał się odpowiedzieć Wojciech Bącal z firmy Pixealate Ventures, która stworzyła serwis społecznościowy ePuls.pl a ostatnio wystartowała z nowym przedsięwzięciem Makeit.pl.
Publiczności spodobała się prezentacja Michała Rutkowskiego z Tribal DDB, w której pokazane było wiele przykładów na to, jak konsumenci w dzisiejszych czasach kreują markę. Prezentacja była ilustrowana dużą liczbą materiałów wideo.
Po przerwie obiadowej przyszedł czas na omówienie rynku mobile. Rozpoczęli Michał Hobot i Paweł Leżański z Onet.pl. O reklamie mobilnej opowiadał Sławomir Szymański z Telecom Media. W jego prezentacji padła ciekawa liczba - miesięcznie odbywa się ok. 9 mln. Pobrań materiałów multimedialnych na komórki., takich jak dzwonki czy gry java.
Następnie zostały przyznane nagrody Internet Standard - firmą roku został Onet.pl, a człowiekiem roku - Tomasz Czechowicz, który chwilę później wystąpił z bardzo interesującą prezentacją.
Dzień zakończył się przeglądem młodych talentów, czyli serwisów dopiero startujących na rynku - Smyki.pl, MniamMniam.pl oraz AllMobi.