Interia trzecia

  • Dariusz Sokołowski,

W lutym 2001 r. dostęp do Internetu deklarowało 21% ankietowanych - wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez OBOP. 16,6% pytanych twierdzi, że często korzysta z Internetu. To niemal dwa razy więcej niż podaje SMG/KRC.

W lutym 2001 r. dostęp do Internetu deklarowało 21% ankietowanych - wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez OBOP. 16,6% pytanych twierdzi, że często korzysta z Internetu. To niemal dwa razy więcej niż podaje SMG/KRC.

Która z ankiet jest bliższa prawdy? Przy określaniu liczby osób, które lubią przebywać w wirtualnej rzeczywistości, żadna z firm badawczych nie wzięła pod uwagę młodzieży poniżej 15. roku życia. Tymczasem grupa ta może być pokaźna.

Znajomość wspomagana portali internetowych, luty 2001

Bohaterem wśród portali stała się Interia. W styczniu znało ją 9,9% respondentów, a w lutym już 19,2! Tak duży skok Interia zawdzięcza wprowadzeniu akcji na giełdę oraz towarzyszącej temu kampanii reklamowej. Jeśli w marcu poprawi swoje wyniki, może stać się realną konkurencją dla obecnych liderów - Onetu i Wirtualnej Polski.

Skok w dół - i to już kolejny raz - wykonał Portal.pl. Coraz mniej osób przyznaje się, że z niego korzysta. Jeszcze w październiku ubiegłego roku odwiedzało jego strony 4% internautów. W lutym 2001 r. tylko 0,6%. Niebawem przekonamy się, czy emisja Big Brother na stronach Portal.pl zmieni tę niekorzystną tendencję.

Korzystanie z portalu w ciągu ostatniego miesiąca. Luty 2001.

Jeśli chodzi o znajomość wspomaganą, to przewaga Interii (51,7%) jako numeru 3, nie jest tak duża jak w przypadku znajomości spontanicznej. Słyszymy więc o Interii częściej niż ją widzimy (czyżby wpływ RMF FM?). Arena, która jest na miejscu 5 (za Yahoo!) rozpoznawana jest przez 46,1% ankietowanych.



Dobre logo i nazwa portalu oraz kampania reklamowa zaowocowały długotrwałym wzrostem, który nie jest tak dynamiczny jak Interii, ale pozycja Areny ciągle rośnie. W najbliższym czasie dojdzie do walki o kolejne miejsce pomiędzy Ahoj a YoYo, które nowym wyglądem zamierza podbić rynek. Brawa za odwagę. Należy mieć nadzieję, że dla "czarnego YoYo" nie jest przewidziany "czarny scenariusz".