Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

IAB zmienia standard pomiaru odsłon e-reklamy

Interactive Advertising Bureau wprowadził poprawiony standard mierzenia odsłon wyświetlanych reklam. Zmiany zaakceptowane zostały już przez kilku największych graczy światowych, zarówno na rynku portali jak i wydawców treści. Modyfikacje mają wpłynąć na zwiększenie wiarygodności prezentowanych w sieci kampanii.

Przede wszystkim odsłona reklamy mierzona jest w momencie wyświetlenia się komunikatu po stronie klienta - czyli w momencie, kiedy reklama pojawia się w oknie przeglądarki (bez względu na to, czy jest to nowe okno, czy nie). Wcześniej odsłony liczone były od strony serwera - a więc jako liczba wszystkich emisji, bez względu na to, czy użytkownik taką reklamę widział, czy też nie. IAB wskazuje również na wyraźną eliminację zliczania aktywności internetowej, która pochodzi od robotów/botów przeszukujących sieć.

Co więcej, IAB zachęca do przeprowadzania audytów systemów i sposób pomiaru odsłon e-reklamy. Wskazuje, że dobrym rozwiązaniem byłoby prowadzenie odpowiednich certyfikatów, potwierdzających stosowanie standardów.

Nowy standard odsłony zaakceptowało już wiele podmiotów w tym Yahoo! i CNET. IAB ma nadzieję, że wszyscy członkowie stowarzyszenia przyjmą zmiany najpóźniej do końca 2005 roku.