Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

I kwartał 2006 dla polskich portali

Wirtualna Polska pochwaliła się dziś najlepszymi kwartalnymi wynikami w historii, choć nie ujawniła ich wysokości. Zysk netto sięgnął 10% wartości przychodów. Gazeta Prawna powołując się na nieoficjalne dane podała, że mowa o zysku rzędu 1,3 mln zł. Jak na tle WP wypadły inne portale?

W pierwszym kwartale wzrost sprzedaży reklamy odnotowany przez Wirtualną Polskę wyniósł 74%. W 2005 roku wzrost wyniósł 119% w porównaniu do 2004 roku.

W pierwszym kwartale 2006 Wirtualna Polska osiągnęła ponad 20% marżę EBITDA oraz wypracowała zysk netto stanowiący ponad 10% wartości przychodów. To w historii WP pierwsze tak pozytywne wskaźniki finansowe.

- Nasze przychody w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku wzrosły o blisko 70%. Osiągnęliśmy też marżę EBITDA przekraczającą 20%. To najlepszy wynik w historii spółki - mówi Dominika Herburt-Heybowicz, członek zarządu Wirtualnej Polski.

W pierwszym kwartale 2006 roku Wirtualna Polska wypracowała zysk netto. W analogicznym okresie 2005 roku spółka generowała jeszcze straty. WP zwiększyła również wydatki inwestycyjne, które w pierwszym kwartale 2006 były prawie dwukrotnie wyższe od wydatków z 2005 roku.

- Na wyniki finansowe w dużej mierze wpłynęła aktywność naszego biura sprzedaży - podkreśliła Dominika Herburt-Heybowicz.

I kwartał 2006 dla polskich portali

Interia osiągnęła w I kwartale 2006 roku przychody w wysokości 11,048 mln zł. Ich dynamika w stosunku do I kwartału 2005 roku wyniosła 59%. Największy, bo 68,7% wzrost odnotowywano na sprzedaży reklamy internetowej, w tym przychody gotówkowe ze sprzedaży reklamy były w tym okresie wyższe o 74,3%.

Przychody Grupy Onet ze sprzedaży usług marketingowych rosły szybciej niż w całym roku ubiegłym i wzrosły o 57% a ich wartość osiągnęła 15 mln zł.

Niewiele wiadomo o wynikach finansowych Gazeta.pl. Komunikat informuje, że w pierwszym kwartale 2006 roku portal osiągnął dodatni wynik na poziomie EBITDA, w porównaniu do ubiegłego roku blisko dwukrotnie wzrosła sprzedaż płatnych treści. Przychody ze sprzedaży reklam zwiększyły się o ponad 14%.

O2.pl z zasady przedstawia raporty finansowe za cały rok, więc nie możemy zaprezentować wyników tego portalu.

Według przedstawionego wczoraj przez CR Media Raportu Ad.media, spośród portali największy udział w rynku reklamy internetowej ma biuro sprzedaży Onet.pl z 35,4% udziałem, Wirtualna Polska z 20,9% udziałem, Interia z 8,4%, Gazeta.pl z 8,1% i o2.pl z 4,8% udziałem.

Przypomnijmy, że według szacunków IAB za 2004 rok, udział Wirtualnej Polski w omawianym torcie wynosił 13%. Udział tego portalu rośnie więc dynamicznie. Również Interia i o2.pl notują przychody z reklam powyżej średniej dla rynku. Trudno powiedzieć, jak radzi sobie Gazeta.pl. Według przedstawionego przez CR Media "tortu" jej udział w rynku reklamu spadł od 2004 roku, ale z powodu braku niezależnego audytu wpływów z reklamy, nie są to pewne dane.

***

Wyniki Grupy Onet za I kwartał

Wyniki Interii za I kwartał