Hitwise: wzrost wizyt na stronach finansowych

  • internetSTANDARD,

Kryzys gospodarczy przyniósł wiele zawirowań na światowych giełdach papierów wartościowych. Niepewna sytuacja Amerykańskich inwestorów, którzy poszukują informacji na temat finansów, sprzyja wzrostowi unikalnych odwiedzin na stronach poświęconych giełdzie.

W lutym 2009 r. w kategorii stron "Giełda i Finanse" odnotowano 19 proc. wzrost wizyt w porównaniu do analogicznego okresu w 2008 r. Stanowią one - w Stanach Zjednoczonych - 1,11 proc. wszystkich wizyt w internecie. Średni czas spędzony na tych stronach wyniósł 11 minut i 24 sekundy - wynika z raportu przeprowadzonego przez firmę badawczą Hitwise.

"Ostatnie spadki na Dow Jones Industrial spowodowały, że konsumenci coraz częściej monitorują witryny z informacjami finansowymi i giełdowymi" - powiedziała Heather Dougherty, dyrektor badań z Hitwise. "Istnieje silna potrzeba ciągłej informacji, szczególnie w niepewnej sytuacji gospodarczej, która sprzyja komunikowaniu między inwestorami. Konsumenci poszukują porad, które pomogą przetrwać panującą burzę" - dodaje Heather Dougherty.

"Yahoo Finance" najczęściej odwiedzaną stroną finansową

"Yahoo Finance" - w kategorii "Giełda i Finanse" w lutym 2009 r. była najczęściej odwiedzaną stroną, co stanowi 22,21 proc. wszystkich odwiedzin. MSN Money zdobyła drugą pozycję z 7,32 proc. liczby odwiedzin, na trzecim miejscy znalazła się CNN Money z 7,16 proc.

W kategorii finanse najpopularniejszymi słowami-kluczami (tagi) były: "waluty", "ceny złota", "cena złota", "kursy walut" i "złoto" - podaje w raporcie Hitwise.

Źródło: marketingcharts.com; hitwise.com