Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Hit, którego nie ma

W związku z wprowadzeniem aktywacji systemu Windows XP, Microsoft zaproponował domowym użytkownikom w USA software'owy "pakiet rodzinny". Miało to pozwolić im na instalowanie jednej kopii systemu na kilku domowych komputerach. Problem w tym, że ów pakietu w USA jest już niedostępny.

Zdalna aktywacja systemu miała zapobiegać instalowaniu nielegalnych kopii Windows XP (ta funkcja niejako "przywiązuje" wykupiony system do konkretnego komputera). Problem jednak w tym, że w USA wiele rodzin ma w domu kilka "pecetów" - nonsensem byłoby więc kupowanie w tej sytuacji kilku kopii stosunkowo drogiego oprogramowania. Stąd pomysł na wprowadzenie oferty promocyjnej. Cieszyła się ona bardzo dużą popularnością wśród nabywców Windows XP. No właśnie - "cieszyła" - bo koncernowi już wyczerpał się zapas promocyjnych kopii systemu.

"Zainteresowanie klientów znacznie przekroczyło nasze oczekiwania. Przez miesiąc od premiery nowego systemu sprzedaliśmy tyle promocyjnych licencji, ile zamierzaliśmy sprzedać w ciągu 90 dni. Staramy się zapanować nad sytuacją - rozpoczęliśmy już produkcję dodatkowych zestawów, które powinny trafić na rynek pod koniec miesiąca" mówi Mark Croft, przedstawciel Microsoftu.

Potencjalni nabywcy promocyjnych licencji narzekają na jeszcze jeden problem - promocja dotyczy jedynie kupowanych w sklepach, "pudełkowych" wersji systemu. Nie mogą więc korzystać z niej osoby kupujące nowy komputer z preinstalowanym systemem Windows XP.