Google zmierzy reklamę graficzną

  • Artur Małek,

Google, które coraz bardziej ujawnia swoje zainteresowanie rynkiem reklamy graficznej, stworzyło system do pomiaru skuteczności form typu display.

System o nazwie Campaign Insight przez ostatni rok testowany był przez takie firmy jak PayPal i Simplexity. Od wczoraj Google oferuje swój system największym reklamodawcom w USA i Wielkiej Brytanii. Podobnie jak to miało miejsce w przypadku Google Analytics, Google zaoferuje swój produkt za darmo.

Jak działa Campaign Insight? System oparty został o dane pochodzące z zapytań użytkowników kierowanych do wyszukiwarki oraz ruchu generowanym przez internautów. Wygląda to tak: Google pobiera dane z logów serwera reklamodawcy, aby zobaczyć, komu i kiedy reklama została pokazana. Informacje te potem porównywane są z zapytaniami wpisywanymi w okno wyszukiwarki przez internautów którzy widzieli reklamę oraz z wizytami na stronach internetowych. Wyniki tych analiz porównywane są z zachowaniem grupy kontrolnej, która nie widziała reklam.

Campaign Insight to dla Google najnowszy sposób by wywalczyć sobie miejsce na rynku reklamy graficznej. Rynku, który Google zamierza zracjonalizować w ten sam sposób, w jaki uczyniło to z płatnymi linkami w wyszukiwarce.

"To się może przysłużyć całemu rynkowi" - na swoim blogu skomentował nowy produkt Google Michał Brański, członek zarządu o2.pl,.

Mimo, że Google absolutnie dominuje na rynku reklamy w wyszukiwarce, jak dotąd niewiele miało wspólnego z reklamą graficzną. Jednak to zaczyna się zmieniać. W zeszłym miesiącu firma uruchomiła giełdę reklamy online DoubleClick.



Źródło: adage.com