Google szturmuje serca amerykańskich konsumentów
- 08.12.2005, godz. 11:55
Harris Interactive przeprowadził wśród amerykańskich konsumentów badanie reputacji firm. W pierwszej trójce, za Johnson&Johnson oraz Coca-Colą uplasowało się Google.
Doroczne badanie Reputation Quotient realizowane jest od 1998 roku. Badani oceniali reputację poszczególnych firm według 20 cech, zgrupowanych w 6 kategoriach: produkt i usługi, wyniki finansowe, warunki pracy, społeczna odpowiedzialność, wizja i przywództwo, emocje i uczucia związane z firmą. Każda firma oceniana była przez ok. 600 osób. Wyniki układają się w listę 60 najbardziej znaczących firm w Stanach Zjednoczonych.
Wyniki sondy zostały poddane dodatkowo analizie: badacze z Harris Interactive dowodzą, że dobra reputacja firmy bardzo wyraźnie przekłada się na pozytywne zachowania klientów: zakupy produktów czy inwestycje w akcje. Występuje też silna korelacja pomiędzy pozytywną zmianą w postrzeganiu firmy przez klientów a jej rynkową kapitalizacją.
Oto pierwsza dziesiątka rankingu:
1. Johnson & Johnson
2. Coca-Cola
3. Google
4. United Parcel Service (UPS)
5. 3M
6. Sony
7. Microsoft
8. General Mills
9. FedEx
10. Intel
i niektóre dalsze pozycje:
11. Toyota ... 14. Walt Disney Company 15. Dell 16. Honda 17. Pepsico ... 19. IBM 20. General Electric 21. Southwest Airlines 22. Boeing ... 27. Apple 28. Unilever 29. Wal-Mart ... 31. Hewlett-Packard/Compaq ... 35. McDonald's
... 37. Ford Motor 38. General Motors ... 46. Time Warner Inc. 47. ChevronTexaco ... 52. Martha Stewart Living Omnimedia 53. ExxonMobil
54. Royal Dutch/Shell ... 57. Halliburton ... 60. Enron.
W tegorocznym zestawieniu zwraca oczywiście szczególną uwagę bardzo wysoka pozycja notowanego po raz pierwszy Google. Szykujący się do rywalizacji z Google Microsoft także notowany jest wysoko, na 7. miejscu (w stosunku do ub. roku zamienił się miejscami z Sony).