Google kupuje Wildfire, narzędzie marketingu social media
-
- Konrad Budek,
- 03.08.2012, godz. 10:08
Wildfire umożliwia koordynowanie i realizowanie kampanii reklamowych w social media, poprzez takie kanały jak Facebook czy Twitter. Kwota transakcji wyniosła 350 mln dolarów i przewyższyła szacunki o ponad 100 milionów. Mimo przejęcia firmy narzędzia Wildfire będą dostępne dla wszystkich dotychczas obsługiwanych platform, między innymi konkurencyjnego wobec Google+ Facebooka

Polecamy:
- Internet 2K12 - raport już do pobrania
- Zamów raport Internet 2K12
- Konferencja e-commerce Standard 2012 - zapisz się już dziś
Zobacz także:
Jednocześnie uzyskana technologia pozwoli gigantowi wzbogacić funkcje analizowania i prowadzenia kampanii w ich własnych serwisach. Głównym celem ma być integracja z YouTube i Google+, aby portale oferowały bardziej atrakcyjne możliwości realizowania kampanii reklamowych.
Jednocześnie toczy się dyskusja, czy Google zakupi także inny startup - Adaptly, który przygotowywał reklamy sprzedawane potem poprzez Wildfire.
Europie nie podobają się działania Google
Równolegle z przejęciami i walką o rynek social media, Google zmaga się z europejskim prawem, które traktuje go znacznie mniej pobłażliwie niż amerykańskie. Nauczona doświadczeniami z systemem Windows Komisja Europejska bada czy Google nie nadużywa swojej pozycji monopolisty, który ma niemal 90 proc. udział na większości rynków. Jeśli nie uda mu się wybronić z tych zarzutów - zostanie ukarany grzywną 4 miliardów dolarów. Następne w kolejności do zbadania są Apple, Facebook i Microsoft.
Zdaniem Craiga Timberga z Washington Post Europa jest obecnie ośrodkiem, który reguluje prawne aspekty internetu, którego główni gracze pochodzą z USA.