Gemius w Turcji przed Nielsen i comScore
-
- Artur Małek,
- 05.08.2009, godz. 12:38
Firma badawcza Gemius SA, obecnie rozwijająca swoją działalność na 21 rynkach zagranicznych, wygrała przetarg na badanie oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Turcji. Firma pokonała w przetargu dwóch największych przeciwników - Nielsena i comScore.
Zwycięstwo Gemius w przetargu rozpisanym przez IAB Turcja zostało oficjalnie ogłoszone na konferencji, która odbyła się 25 czerwca 2009 roku. W trakcie wydarzenia, Prezes IAB Turcja, Levent Erden, podkreślał, że najważniejszym celem zatrudnienia firmy badawczej jest dostarczenie danych niezbędnych firmom do rozsądnego rozdysponowania budżetów reklamowych w przyszłym roku.
- "Siedem największych agencji badawczych zostało zaproszonych do przetargu, z których trzy zakwalifikowały się do ścisłego finału." - powiedział Levent Erden.
Gemius realizował będzie badanie gemiusAudience na tureckim rynku we współpracy z IPSOS KMG. Zadaniem Gemius będzie dostarczenie niezbędnego know how i narzędzi do prowadzenia badania, zaś IPSOS KMG odpowiadał będzie za obsługę klientów i wsparcie techniczne.
Wprowadzone na turecki rynek badanie gemiusAudience opierać się będzie na trzech typach pomiaru: user-centric, site-centric oraz niezależnych badaniach ankietowych.
Pomiar user-centric pozwoli uzyskać informacje o sposobie korzystania z witryn i aplikacji internetowych przez użytkowników sieci. W tym celu wyselekcjonowana zostanie reprezentatywna grupa panelistów - internautów, którzy zdecydowali się na uczestnictwo w badaniu. Drugim źródłem informacji będzie badanie typu site-centric, dostarczające informacji o ruchu generowanym na ponad 200 witrynach zrzeszonych w IAB Turcja. Danych opisujących strukturę demograficzną tureckich internautów dostarczy IPSOS KMG.