Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Gazeta.pl: Możliwe są znaczące przetasowania rynkowe

Maciej Wicha, dyrektor ds. serwisów informacyjnych i społecznościowych w Gazeta.pl zapowiada kolejne działania, które mają pomóc portalowi zawalczyć o lepsze miejsce na mapie polskiego internetu. Od września Agora konsekwentnie prezentuje kolejne efekty wzmożonej pracy. Ostatnio serwis wideo, o którym opowiada nam Maciej Wicha. Na 5 grudnia zapowiedziana jest kolejna nowość.

Serwis wideo to wciąż serwis w wersji beta - przypomina Maciej Wicha, dyrektor ds. serwisów informacyjnych i społecznościowych w Gazeta.pl odpowiedzialny za projekt wideo. - Pracujemy jeszcze nad udoskonalaniem i rozbudową niektórych funkcjonalności

Serwis wideo ruszył cztery dni temu, a od wczoraj odnośniki do niego znajdują się na stronie głównej portalu.

Model

W internecie funkcjonuje kilka modeli serwisów wideo. Oczywiście nie należy ich mylić z telewizją internetową. Wideo.gazeta.pl przypomina serwis wideo na New York Times.

- Na Gazeta.pl wprowadziliśmy dwa rozwiązania: tzw. playerowy, czyli taki, w którym materiały wideo są atrakcją, uzupełnieniem np. tekstu i dostępne są kontekstowo - użytkownik aby odtworzyć materiał wideo musi kliknąć i otworzyć go w nowym oknie tak, jak jest np. Yahoo. Drugi element naszej propozycji to serwis Wideo.gazeta.pl. Serwis wideo jest skierowany do tych użytkowników, którzy preferują raczej oglądanie niż czytanie treści wzbogaconych o uzupełniające materiały wideo. Zdecydowaliśmy o wykorzystaniu obu tych możliwości ufając, że zaspokoimy tym potrzeby różnych użytkowników. Tak więc nasze materiały wideo umieszczamy zarówno przy artykułach, jak i udostępniamy w serwisie wideo.

Ekipa

Gazeta.pl: Możliwe są znaczące przetasowania rynkowe

Maciej Wicha, dyrektor ds. serwisów informacyjnych i społecznościowych w Gazeta.pl

Zespół redakcyjny odpowiedzialny za projekt w Gazeta.pl składa się z kilku osób, które zajmują się wyłącznie produkowaniem materiałów wideo. - Mamy w pełni samodzielny zespół reporterski, który odpowiada za całość procesu rejestracji i produkcji - od przygotowania relacji z miejsca wydarzenia, po zmontowanie materiału i opublikowanie go w portalu.

Ekipa portalu produkuje dziennie od 15 do 30 materiałów wideo

Zespół działa na razie w Warszawie, ale - jak powiedział Maciej Wicha - "Gazeta.pl posiada możliwości realizacji materiałów w wybranych regionach Polski".

Materiały

Użytkownicy mogą przeglądać zamieszczane wideo pod względem popularności oraz kolejności ukazywania się w serwisie. Opcja "Moja lista" umożliwia także stworzenie indywidualnej listy odtwarzania zamieszczanych filmów.

W serwisie jest na razie kilka zakładek, a w tym Najpopularniejsze, Zagranica, Kraj, Tok FM czy Gazeta Wyborcza. Materiały umieszczane w tej ostatniej to przede wszystkim komentarze dziennikarzy Gazety Wyborczej dotyczące bieżących wydarzeń, tak zwane "gadające głowy".

- Zakładka Tok FM pojawiła się, ponieważ dzięki współpracy ze stacją możemy nagrywać interesujących gości z Poranka Tok FM. To materiały porównywalne często z "Kropką nad i". Czasem ma się ochotę zobaczyć, jak wyglądają politycy odpowiadający na bardzo trudne pytanie. .

- Prowadzimy także rozmowy z zewnętrznymi partnerami krajowymi i zagranicznymi. Naszą intencją jest posiadanie dużej liczby materiałów wideo dostarczanych nam bezpośrednio - podkreśla Maciej Wicha. Partnerem zagranicznym jest już teraz Reuters.

Plany

- Od początku zakładaliśmy, że pierwszy krok to uzupełnienie naszej oferty newsowej o atrakcyjne materiały wideo. Teraz myślimy nad własnymi cyklicznymi formatami "lifestylowymi" związanymi z serwisami tematycznymi Gazeta.pl. Następnym krokiem będzie rozrywka. Zapowiedzieliśmy projekt w sierpniu i konsekwentnie realizujemy jego kolejne etapy. Nie od razu zbudowano Kraków - my rozpoczęliśmy od budowy Barbakanu.

Wideo.gazeta.pl nie jest serwisem opartym na treściach dostarczanych przez użytkowników i nie nabierze takiego charakteru w najbliższym czasie. - To jest serwis gromadzący efekty pracy naszej redakcji oraz materiały od naszych partnerów.

Gazeta.pl nie wyklucza wprowadzenia transmisji wideo na żywo. - Na pewno jest to atrakcyjna opcja, szczególnie, jeśli materiał nie jest dopasowany do konkretnej ramówki, lecz jest odpowiedzią na konkretne wydarzenie.

Reklama

- Rynek reklamy wideo rozwija się bardzo szybko. Reklama, która towarzyszy materiałom wideo, okazuje się skuteczna i jest lepiej odbierana. Uważam, że tak jak inne ważne trendy, również ten dotrze do nas. Jesteśmy w trakcie sondowania rynku naszą ofertą. Jestem pewien, że uda nam się niedługo zebrać pierwsze pozytywne doświadczenia - mówi nasz rozmówca.

Miejsce na mapie internetu

Maciej Wicha uważa, że Agora ma realne szanse, by w krótkim czasie zmienić mapę polskiego internetu. -Jeżeli w odpowiedni sposób rozwiniemy skrzydła i będziemy kontynuować obecne działania, to niewątpliwie mamy szansę odgrywać znacznie większą rolę niż obecnie. Przed nami wiele nowych projektów. Mamy ambicję, aby dokonać szybkich zmian. I chociaż wszystko wymaga czasu, ciężkiej pracy i nakładów, wierzymy, że jest osiągalne. Jestem przekonany, że nie wszystkie karty zostały już rozdane i możliwe są znaczące przetasowania rynkowe. Nasza obecna pozycja w wielu segmentach nie jest satysfakcjonująca dlatego staramy się aktywnie pozyskiwać użytkowników. Przykładem takiego segmentu jest właśnie wideo.

Przyszłość wideo

- Prawdopodobnie wideo w internecie nie będzie konkurencją dla telewizji, choć będzie zaspokajać podobne potrzeby użytkowników - uważa Maciej Wicha. - Dzisiaj trudno jednoznacznie prognozować, jaka będzie przyszłość wideo online. Dowiemy się tego pewnie za 2-3 lata.

Wideo.gazeta.pl

Więcej:

Wystartował serwis wideo na Gazeta.pl