Fotopodsumowanie konferencji "Internet 2k6 - powrót boomu"
- internetSTANDARD,
- 10.02.2006, godz. 17:10
Wczoraj odbyła się konferencja zorganizowana przez serwis Internet Standard. Treść wszystkich prezentacji potwierdziła sensowność nadania konferencji podtytułu "Powrót boomu" - wszyscy bowiem prelegenci podkreślali, że obecny moment jest świetny do prowadzenia internetowych interesów a ma być coraz lepiej. Redakcja pracuje nad pokonferencyjnym raportem, tymczasem prezentujemy zdjęcia z prezentacji.
Na konferencji próbowaliśmy znaleźć odpowiedź na pytanie, na ile stabilne są podstawy internetowych biznesów 5 lat po pierwszym boomie. Ci, którym udało się odnieść sukces na tym rynku dzielili się swoim doświadczeniem. Sporo uwagi poświęcili omówieniu trendów, których rozkwitu możemy się na naszym rynku spodziewać z tradycyjnym juz kilkuletnim opóźnieniem. Choćby boomu na blogi czy telewizję internetową, by nie wspomnieć o spodziewanym zwiększonym popycie na reklamę w wyszukiwarkach.
Wszyscy spodziewają się, że będzie tylko lepiej.
Anna Meller, pierwsza prelegentka, redaktor prowadząca Internet Standard
Konferencję rozpoczęło podsumowanie stanu internetowego rynku na Zachodzie i w Polsce przedstawione przez redaktor prowadzącą Internet Standard.
Michał Lorenc, pierwszy człowiek polskiego biura Google
Michał Lorenc przekonywał, że dla firmy Google najważniejszy jest użytkownik i to pod jego potrzeby tworzone są kolejne produkty.
Tomasz Jażdżyński, prezes Bankier.pl
Prezes Bankiera wyłożył jakie są zalety, jakie wady wejścia spółki na giełdę. Generalnie jednak zachęcał, pokazując wykresy obrazujące wyniki finansowe trzech internetowych spółek giełdowych.
Marcin Pery oraz Eliza Bujnowska z Gemius
Przedstawiciele Gemiusa po raz pierwszy zaprezentowali wyniki badania, które podzieliły internautów na sześć segmentów: od internetowych laików do komputerowych maniaków.
Tomasz Cisek opowiada o możliwościach inwestowania w sąsiednich krajach
Sławomir Stępniewski oraz Tomasz Sucheta z HYPERmedia mówią o przyszłości
Przedstawiciele HYPERmedia w duecie przekonywali, że nadszedł czas, lub też niedługo nadejdzie, symbiozy mediów: nieważny będzie nośnik informacji, ważna sama informacja.
Adam Wysocki z IMPartner reklamował oryginalność w reklamie
Gwidon Humeniuk, dyr departamentu Internet w CR Media rzucił kilka twardych danych
Michał Brański, członek zarządu o2.pl o telewizji, którą niedługo robić będą wszyscy
Olgierd Cygan, IAB Polska przekonywał do nowego podejścia do budowania serwisów WWW w dobie szybkiego internetu
Łukasz Wejchert, prezes Onet.pl, przekonywał o końcu historii
Konferencja była okazją do pogaduszek nawet między przedstawicielami Bankiera.pl a Money.pl
Prelekcjom przysłuchiwał się Andrzej Garapich, prezes PBI; w przerwach gorąco dyskutował
Szacowne audytorium z pierwszych rzędów
Uczestnicy konferencji: do aparatu uśmiechają się Katarzyna Rucińska (Ad.net) oraz Adam Kwaśniewski (teraz Google)
Silne przedstawicielstwo Wirtualnej Polski wśród słuchaczy
Dyskusja panelowa, chyba najciekawsza część konferencji, w czasie której uczestnicy mogli naprawdę gorąco podyskutować