Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Firefox zyskuje w Europie

Z przeglądarki Firefox korzysta obecnie 5,51% europejskich internautów - wynika ze statystyk przedstawionych przez niemiecką firmę Adtech. Oznacza to, że FireFox jest drugą pod względem popularności w Europie przeglądarką - pierwsze miejsce wciąż dzierży Internet Explorer.

Warto jednak zauważyć, że po raz pierwszy od wielu lat popularność przeglądarki Microsoftu spadła w Europie poniżej 90% - korzysta z niej w tej chwili 89,47% internautów.

Co ciekawe, z opracowania opublikowanego przez Adtech wynika, że Firefox zyskuje średnio 1% udziału w rynku co dwa tygodnie - przy czym odbywa się to ze stratą dla Internet Explorera (który w od końca sierpnia stracił ok. 3% udziału w rynku). Użytkownicy norweskiej Opery w analizowanym przez Adtech okresie stanowili 1,01% europejskich internautów.

Według danych serwisuhttp://Ranking.pl , w tygodniu trwającym od 23 do 29 listopada z Internet Explorera korzystało 89,5% polskich internautów. Na drugim miejscu znalazła się Opera, z której korzystało 4,4% użytkowników Internetu. Trzecie miejsce przypadło Firefoksowi - 3,3%.

Zdaniem ekspertów, główną przyczyną trwającego od kilku miesięcy spadku popularności przeglądarki Microsoftu są pojawiające się co kilka dni, kolejne doniesienia o niebezpiecznych dla użytkowników błędach w IE.