Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Firefox coraz bardziej popularny

Wyniki najnowszych badań wskazują, że Firefox ciągle zdobywa rynek i odbywa się to kosztem Internet Explorera. Holenderska firma badawcza OneStat poinformowała, że w październiku rynkowe udziały przeglądarki Mozilli zwiększyły się o 0,66%. Obecnie należy do niej 12,15 procenta rynku.

OneStat odnotowuje też, że pojawienie się Internet Explorera 7 nie wpłynęło zasadniczo na układ sił w segmencie przeglądarek WWW. Oczywiście program Microsoftu wciąż ma dominującą pozycję - obecnie należy do niego 85,24% światowego rynku przeglądarek.

Trzecią pod względem popularności aplikacją, przeznaczoną do surfowania po Internecie, jest Safari produkcji Apple'a. Jej udziały wynoszą 1,61%. Tymczasem Opera i Netscape nie mogą pochwalić się sukcesami - każda z wymienionych przeglądarek posiada mniej niż 1 procent rynku.

Z danych OneStat wynika również, że nowa wersja produktu Mozilli - Firefox 2.0 - bardzo szybko zdobywa sobie użytkowników. Do chwili obecnej pobrało go już niemal 20% posiadaczy Firefoksa. Znacznie gorzej wiedzie się IE7, który zadebiutował pięć dni przed FF 2.0. Przeglądarkę Microsoftu pobrało 3,05 procenta użytkowników Internet Explorera.