Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Firefox 3.5 - nadchodzi "dzień sądu"

7 lipca, czyli w najbliższy wtorek, odbędzie się Mozilla BugDay. Producent Firefoksa, wobec licznych doniesień o problemach z działaniem ostatniej wersji przeglądarki, zaprasza użytkowników do czynnego uczestnictwa w tym wydarzeniu.

Firefox 3.5 - nadchodzi "dzień sądu"
Mozilla liczy na pomoc społeczności internetowej (zarówno programistów, jak i zwykłych internautów) w pracach nad optymalizacją Firefoksa. W tym właśnie celu organizowane są takie wydarzenia jak BugDay - namierzyć i zidentyfikować jak największą liczbę błędów aplikacji.

Dotychczas wśród zgłaszanych przez użytkowników problemów znalazły się m.in.: dłuższy czas ładowania stron internetowych czy nieoczekiwane zamykanie okna przeglądarki spowodowane usterką w silniku TraceMonkey (odpowiedzialnym za obsługę JavaScript). To dość istotne usterki, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że wydajność działania oraz nowa wersja silnika JavaScript miały stanowić o atrakcyjności programu.

Pierwsza aktualizacja aplikacji, o oznaczeniu 3.5.1, ma zostać udostępniona jeszcze w tym miesiącu i usuwać przynajmniej część z znanych 55 błędów.

Firefox 3.5 miał oficjalną premierę 30 czerwca br. (jego wydanie poprzedziło 5 wersji beta i trzy "release candidate"). W ciągu 24 godzin od udostępnienia na serwerach Mozilli przeglądarkę pobrano 5 milionów razy.

Wideoprezentacja przeglądarki Firefox 3.5

"BugDay to nieformalne, zespołowe 'polowanie' na błędy i ich ocena, a także szansa, żeby odkryć tajniki przeglądarki Firefox oraz Bugzilli - narzędzia stosowanego przez mozilla.org do zgłaszania błędów. Imprezy z cyklu BugDay to doskonała okazja, żeby wnieść swój wkład w prace Mozilli zmierzające do poprawy jakości" - przekonuje Tristan Nitot, szef Moziila Europe.

Ochotnicy mają do dyspozycji czat w czasie rzeczywistym, działający za pośrednictwem IRC. Zespół Mozilli ds. jakości czuwa na kanale IRC i pomaga ochotnikom weryfikować zgłoszenia błędów (polega to na przeglądaniu istniejących błędów, próbie ich powtórzenia, a następnie przekazywania ich dalej do rozwiązania) - tłumaczy przedstawiciel Mozilli.

Zobacz także: zasady uczestnictwa w Mozilla BugDay

Więcej informacji o najbliższym BugDay

Aktualizacja: 03 lipca 2009 16:07

Do treści artykułu dodaliśmy wypowiedź Tristana Nitota, szefa Mozilla Europe oraz linki pomocne użytkownikom, którzy zechcą wziąć udział w najbliższym Mozilla BugDay.