Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

E-turystyka w niepewnych czasach

W pierwszych trzech miesiącach działalności Travelplanet.pl sprzedał usługi turystyczne za 0,5 mln zł, a do końca roku chce pozyskać inwestora strategicznego. Portal nie odczuwa spadku sprzedaży po wydarzeniach w USA.

W pierwszym kwartale działalności serwis osiągnął 0,5 mln zł przychodów ze sprzedaży usług turystycznych. Około 30% tej kwoty przypada na sprzedaż biletów lotniczych, a 70% na sprzedaż wycieczek turystycznych. Dynamika wzrostu przychodów w pierwszych trzech miesiącach wynosiła średnio 100% miesięcznie. Średnia wartość sprzedanej przez Travelplanet.pl w tym okresie usługi to 1750 zł. Część touroperatorów korzystających z pośrednictwa portalu przekroczyła już zakładany minimalny roczny poziom sprzedaży w Internecie.

„Przewidujemy, że nasze przychody będą wzrastać, w związku z rozpoczęciem sprzedaży wyjazdów zimowych oraz wprowadzeniem na platformę kolejnych touroperatorów. Potwierdza to sprzedaż z pierwszego tygodnia września - wyniosła tyle, ile przychody w całym lipcu” – powiedział Tomasz Moroz, wiceprezes Travelplanet.pl.

E-turystyce na razie nie krzyżuje planów skomplikowana sytuacja międzynarodowa po zamachach terrorystycznych w USA. Według przedstawicieli firmy, następnego dnia po zamachu w USA w Travelplanet.pl nie było żadnych rezerwacji. Jednak po kilku dniach liczba rezerwacji wróciła do poziomu sprzed wydarzeń w USA.

„Spodziewam się spadku sprzedaży biletów na regularne loty, głównie transatlantyckie do USA. Nie wierzę natomiast w duży spadek wycieczek czarterowych. By dostać się do popularnych regionów turystycznych, nie ma alternatywy dla samolotu. Ponadto czartery są najpopularniejszą formą transportu turystycznego” - powiedział Tomasz Moroz.

Travelplanet.pl sprzedaje usługi największych koncernów turystycznych: Scan Holiday, Ving, TUI, Neckermann oraz Eurocamp. Posiadają one łącznie ok. 70% udziału w całym rynku turystyki wyjazdowej. W ofercie polskiego internetowego biura podróży są dostępne również bilety lotnicze online. W ofercie znajdują się oprócz taryf IATA, także taryfy promocyjne i nie publikowane, oferowane dotychczas tylko przez tradycyjne, „stacjonarne”, biura podróży. Serwis stworzył też Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta, które wspomaga Internet. Wkrótce na Travelplanet.pl wejdą kolejne duże biura podróży - w kolejce czeka ich obecnie ponad dziesięć.

Travelplanet.pl to przedsięwzięcie z portfela MCI Management. Fundusz zaangażował w firmę 0,5 mln zł i posiada ponad 90% udziałów. Obecnie prowadzone są już z kilkoma potencjalnymi inwestorami. Wejście inwestora jest planowane do końca 2001 r. MCI prawdopodobnie pozostanie jeszcze przez kilka lat mniejszościowym udziałowcem przedsięwzięcia.