E-commerce Standard 2008. Rośnij szybciej niż rynek! - relacja z konferencji
- Bożena Jaskowska,
- 29.09.2008, godz. 15:23
Marka, bezpieczeństwo i wiarygodność e-sklepu
Marka posiada realną wartość w e-commerce - przekonywał Dariusz Andrian (Heureka}. Marka w sieci to nie tylko nazwa, logo i reklamy. To również, a może i przede wszystkim, relacje i zaangażowanie. W obliczu ogromnego zalewu ofert w internecie należy szczególnie dbać o budowanie relacji z klientami online i charakteryzować się naprawdę dużą otwartością i kreatywnością (np. uczestniczyć w społecznościach, blogach i mikroblogach, stosować obrandowany content video, pokazywać firmę "od środka", angażować klientów nie tylko w zakupy), a nawet wychodzić poza internet.
Piotr Jarosz, Sklepy24.pl
Zarządzanie wiedzą w e-commerce? Jak wyglądać ma i funkcjonować uczący się e-biznes? O konieczności wykorzystywania technik gromadzenia wiedzy w rozwoju sklepu internetowego, o sposobach zbierania feedbacku od otoczenia i komunikowania się z nim i w końcu o wykorzystaniu tych działań i tzw. "pamięci organizacji" w zapewnianiu innowacyjności w e-biznesie (np. usability, marketingu czy logistyce), jak zwykle z pasją opowiadał Tomasz Karwatka (Divante.pl).
Branżę e-commerce z perspektywy ściśle technologicznej scharakteryzował z kolei Tomasz Kuźniar (K2 Internet). Zaprezentował on uczestnikom konferencji złożone problemy związane z outsourcingiem usług. Decydując się na konkretne rozwiązania należy uwzględnić: skalę trudności profesjonalnych rozwiązań, ukryte koszty, kwestie uzależnienia od dostawcy oraz zastosowanie rozwiązań pośrednich (outsourcing tylko warstwy sprzętowej lub tylko warstwy aplikacyjnej).