E-biznes od kuchni: Filmweb.pl
- Michał Grzechowiak,
- 20.07.2007, godz. 09:48
Czy model punktowy się sprawdził? Najlepiej świadczy o tym liczba punktów na kontach najbardziej zaangażowanych użytkowników Filmwebu, która w przypadku niektórych weryfikatorów przekroczyła już 300 000. Co ważne, dzięki weryfikacji, na strony Filmwebu trafiają tylko materiały dobrej jakości.
Społeczność aktywnych użytkowników to jedno, ale ważni są też użytkownicy, którzy korzystają z informacji publikowanych w Filmwebie. Według badania Gemius Traffic w czerwcu Filmweb odwiedziło 1 mln 777 tys. osób, dokonując 51 mln 809 tys. odsłon.
Filmweb od kuchni
Siedziba Filmwebu przy ul. Bukowińskiej 22B w Warszawie
Redaktor naczelny przy pracy
Dział sprzedaży
Część usług wykonują pracownicy innych spółek z grupy Omnigence
Jak powiedział nam Artur Gortych, miesięczne koszty funkcjonowania Filmwebu to kwota rzędu 150 tys. zł.
Na czym Filmweb zarabia?
Poniższy wykres ilustruje strukturę przychodów Filmwebu:
Jak można zauważyć, 90% przychodów serwisu stanowią reklamy. Kto się reklamuje w Filmwebie? 80% reklamodawców to branża filmowa, a więc dystrybutorzy filmów oraz płyt DVD. Te reklamy kupowane są bezpośrednio w dziale sprzedaży Filmwebu, a pozostałe 20% stanowią reklamy z sieci IDMnet. Proporcja ta może w najbliższym czasie ulec zmianie, ponieważ Filmweb zainteresowany jest pozyskiwaniem większej ilości reklam, a jak ocenia Artur, na dłuższą metę sieć reklamowa nie będzie w stanie zaspokoić tych oczekiwań.
10% przychodów serwisu generuje inna działalność, do której można zaliczyć sprzedaż treści oraz współpracę ze sklepami internetowymi - Filmweb otrzymuje prowizję od każdego przekierowanego klienta. Ponadto serwis wysyła do swoich użytkowników cotygodniowy newsletter, w którym umieszcza treści sponsorowane.
Z początku niewielkie przychody Filmwebu zaczęły dynamicznie rosnąć od 2003 r. W 2006 r. uległy podwojeniu w stosunku do roku poprzedniego, a w 2007 r. wzrost ma wynieść 40%. Roczne przychody Filmwebu to blisko 3 mln zł.