E-bankowość coraz powszechniejsza

Najnowsze badania przeprowadzone przez NFO CFgroup, wykazały że usługi bankowości elektronicznej są w Kanadzie częściej wykorzystywane niż usługi bankowe przez telefon.

Zdaniem firmy badawczej NFO CFgroup, większy odsetek mieszkańców Kanady używa Internetu do zarządzania kontem bankowym, niż telefonu. W roku 2002 około 25% dorosłych Kanadyjczyków korzystało z Sieci dokonując transakcji bankowych. Dla porównania, w roku poprzednim było ich 19%. W tym samym okresie odsetek osób wykorzystujących w tym celu telefon zmniejszył się z 26% do 22%.

W minionym roku 31% mieszkańców Kanady otworzyło wirtualne konta, podczas gdy w latach 2001 i 2000, odpowiednio 24 i 20%. Co więcej, niemal połowa spośród Kanadyjczyków posiadających dostęp do Internetu w domu, założyła do końca 2002 roku konta elektroniczne. W roku poprzednim zrobiło to 40% osób łączących się z Siecią z domu.

Mimo, iż popularność e-bankowości rośnie bardzo dynamicznie, nadal większość Kanadyjczyków woli odwiedzać odziały tradycyjnych banków, aby dokonać transakcji finansowych. 61% respondentów zadeklarowało, że odwiedza tradycyjne banki, w celu dokonania transakcji; w 2001 roku było to 58%.

Według badań NFO CFgroup, w 2002 r. 21% Kanadyjczyków płaciło swoje rachunki za pośrednictwem Internetu, zaś w roku 2001, tylko 16%.