Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Dzieci spędzają więcej czasu przed ekranem niż w szkole

Dzieci spędzają znacznie więcej czasu przed telewizorem lub monitorem komputera niż na zajęciach w szkole - dowodzi w swojej książce szef brytyjskiej organizacji konsumenckiej Consumer Focus, Ed Mayo.

Ed Mayo na podstawie przeprowadzonych badań, ostrzega rodziców i dzieci przed medialną pułapką. Według niego strony internetowe i nowoczesne media zbyt ingerują w prywatność młodego człowieka i niszczą więzi rodzinne.

"Media uzależniają wszystkich. Ostatnio nową kategorią społeczną stały się właśnie dzieci. Jeszcze kilka lat temu wszystkie reklamy i kampanie marketingowe były skierowane do mężczyzny lub kobiety. Teraz spora część rynku opiera się na nastoletnim konsumencie. Podczas gdy rodzice utożsamiają zagrożenie w sieci z przestępcami seksualnymi, umyka im cała reszta. Dzieci są rekrutowane przez programy promocji produktów opartych o serwisach społecznościowych takich jak grono.net lub epuls. Media powoli zaczynają dominować w życiu dziecka, spychając na drugi plan rodziców i rówieśników" - mówi dla PC World Marcin Kowalczyk z firmy marketingowej HRK.

Ed Mayo pokazuje niepokojące zmiany jakie zachodzą u najmłodszych. Każdego dnia dziecko średnio spędza 2 godziny i 36 minut na oglądaniu telewizji, godzinę i 18 minut na przeglądaniu Internetu i godzinę 24 minuty na graniu w gry komputerowe. Poza tym na taki los skazują je ich rodzice. Pokoje dziecinne przypominają bowiem multimedialne centrum i jest w nich więcej sprzętu niż w całym domu jeszcze kilka lat temu.

"Ekran nie może być klasyfikowany jako opiekunka do dzieci. Czas dzieciństwa powinien być związany z rodziną i szkołą" - mówi Ed Mayo, autor książki "Consumer Kids".

Około 90 procent nastolatków ma telewizor w swoim pokoju, podobnie jak 60 procent dzieci w wieku sześciu lat. Prawie 75% sześciolatków ogląda telewizję codziennie przed szkołą i przed snem. Jedna trzecia ma własnego laptopa lub komputer, a 60% konsolę do gier.

Według szacunków, wydatki w wysokości 12 miliardów funtów w ostatnich pięciu latach pochodziły wyłącznie z kieszonkowego.